Wystarczy 15 minut, by zmienić obraz idealnego ciała

1 września 2017, 14:13

Wystarczy 15 minut przyglądania się zdjęciom wychudzonych modelek, by zmieniło się nasze postrzeganie idealnego kobiecego ciała. Czworo brytyjskich badaczy opisuje wyniki swoich badań przeprowadzonych na ludziach, którzy wcześniej nie byli poddani ekspozycji na współczesne media.

Więcej litu w wodzie z kranu - mniej przypadków demencji

25 sierpnia 2017, 07:21

Wysoki poziom litu w wodzie z kranu wiąże się z niższym wskaźnikiem demencji.

Język obcy usuwa emocje z podejmowania decyzji

18 sierpnia 2017, 13:39

Czy gdybyś mógł ocalić 5 osób, wpychając pod pociąg 1 obcą osobę, która poniosłaby w wyniku takiego zdarzenia śmierć, zdecydowałbyś się na coś takiego? Okazuje się, że ludzie chętniej kogoś poświęcą, gdy pytanie zadaje im się w języku obcym. Psycholodzy z Uniwersytetu w Chicago, którzy wcześniej stwierdzili istnienie tego zjawiska, zdobyli właśnie więcej informacji nt. jego przyczyn.

Gdy czujemy się źle, bo jest nam źle, może być jeszcze gorzej...

11 sierpnia 2017, 17:49

Presja, by czuć się dobrze, sprawia, że ludzie czują się jeszcze bardziej przybici. Akceptacja gorszych nastrojów może zaś oznaczać, że w dłuższej perspektywie czasowej samopoczucie będzie lepsze.

Kobiety mają bardziej aktywne mózgi

8 sierpnia 2017, 13:24

Zespół z kilku amerykańskich instytucji porównał 46.034 skany z tomografii emisyjnej pojedynczych fotonów (ang. single-photon emission computed tomography, SPECT) z 9 klinik. Amerykanie chcieli określić funkcjonalne różnice między mózgami kobiet i mężczyzn.

Makijaż korzystnie wpływa na zdolności poznawcze

28 lipca 2017, 14:34

Umalowane kobiety osiągają w testach lepsze wyniki niż studentki bez makijażu. Amerykańscy i włoscy naukowcy badali efekt szminki, czyli zjawisko psychologiczne, które polega na zwiększeniu samooceny przez kosmetyki.

Planowanie przyszłości czyni szczęśliwym

24 lipca 2017, 13:49

Największą satysfakcję z życia mają te osoby, które potrafią planować i koncentrować się na odległych i pozytywnych konsekwencjach własnych działań – wynika z badań psychologów Uniwersytetu Warszawskiego opublikowanych przez Journal of Happiness Studies.

Niewyspani tracą zdolność pozytywnego myślenia

18 lipca 2017, 13:26

Osoby, które mają problemy ze snem, tracą zdolność pozytywnego myślenia. Eksperci podkreślają, że to objaw depresji.

Fobia z obrzydzenia

13 lipca 2017, 14:06

Niektórzy ludzie nie lubią skupisk prawie okrągłych kształtów, np. bąbelków w kremie na kawie czy otworków w gąbce. Wg psychologów z Uniwersytetu Kentu, tryfofobia może być nadmierną reakcją, powiązaną z głęboko zakorzenionym lękiem przed pasożytami i chorobami zakaźnymi.

Bakterie mikrobiomu wpływają na naszą sferę emocjonalną

5 lipca 2017, 13:24

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles zidentyfikowali bakterie mikrobiomu, które oddziałują na regiony mózgu związane z emocjami i zachowaniem.