Kwasy omega-3 w niskich stężeniach w 30 min neutralizują groźne bakterie

3 godz. temu

Kwasy tłuszczowe omega-3 są neutralizują wywołujące listeriozę bakterie Listeria monocytogenes.

Mikrobiom wpływa na przebieg chorób wywołanych genetycznie

8 godz. temu

Badania na myszach i ludziach pokazują, że mikrobiom jelit może wpływać na budowę naczyń krwionośnych w mózgu i odpowiadać za występowanie malformacji prowadzących do udaru bądź padaczki.

Czuły sensor z perforowanym filmem polimerowym

19 maja 2017, 13:41

Niewykluczone, że już w niedalekiej przyszłości postawą czujników do wykrywania biomarkerów chorób w oddechu czy toksyn w powietrzu w budynku będą niewielkie prostokątne kawałki perforowanego filmu polimerowego.

Bąbelki i ultradźwięki zamiast przeszczepu

19 maja 2017, 11:01

Naukowcy opracowali nową metodę leczenia stawów rzekomych (niezagojonych złamań). Obejmuje ona 2-etapową terapię genową, ultradźwięki i mikrobąbelki. U miniaturowych świnek umożliwiło to wygojenie urazu w ciągu 6 tygodni.

Ludzkie przeciwciała radzą sobie z Ebolą

19 maja 2017, 09:49

Po przeanalizowaniu krwi osoby, która przeżyła ostatnią epidemię Eboli naukowcy zidentyfikowali pierwsze ludzkie przeciwciała, które są w stanie zneutralizować wszystkie trzy główne ebolawirusy. Odkrycie może doprowadzić do opracowania pierwszej efektywnej szczepionki o szeroki zastosowaniu przeciwko Eboli.

Ochronne zmiany zachodzące w płucach po wyeliminowanym zakażeniu pneumokokami

18 maja 2017, 14:32

Wyzdrowienie z bakteryjnego zapalenia płuc zmienia zainfekowaną tkankę: "nasiewa" płuca rezydentnymi komórkami T pamięci immunologicznej (ang. resident memory T cells, TRM).

Brak gorączki przez kilka lat zwiększa znacząco ryzyko nowotworu

17 maja 2017, 07:19

Brak gorączki przez kilka lat zwiększa znacząco ryzyko zachorowania na nowotwór; badania pokazują, że prawdopodobieństwo raka może wzrosnąć nawet o 40 proc.

Dostarczanie leków przeciwnowotworowych dzięki neutrofilom

16 maja 2017, 12:31

Naukowcy z Uniwersytetu Stanowego Waszyngtonu zaprezentowali po raz pierwszy sposób na dostarczenie do guza leków "przymocowanych" do krwinek - neutrofilów.

Przyjazne dla środowiska rozwiązanie problemu chorób przenoszonych przez komary?

15 maja 2017, 13:34

Nietoksyczna mieszanina filtratu ze sproszkowanych chitynowych pancerzy krabów i nanocząstek srebra jest, wg naukowców z National Taiwan Ocean University, kluczem do ograniczenia rozprzestrzeniania chorób przenoszonych przez komary, a w szczególności malarii.

Biosuperkondensator, który bazuje na jonach z ludzkiego organizmu

12 maja 2017, 12:30

Amerykańscy naukowcy zaprojektowali bioprzyjazny system magazynowania energii (nazywany biologicznym superkondensatorem), którego działanie bazuje na jonach z ludzkiego organizmu. Urządzenie jest nieszkodliwe dla człowieka i może wspomóc opracowanie dłużej działających rozruszników oraz innych implantów medycznych.