Windows 10 najbezpieczniejszy. Jak lepiej chronić naszą prywatność przed Microsoftem?

Technologia | 20 stycznia 2017, 17:40

Internet Storm Center informuje, że Windows 10 jest najbezpieczniejszą z dotychczasowych edycji Windows. Organizacja, która monitoruje bezpieczeństwo internetu opublikowała też zestaw porad, jak spowodować, by system wysyłał do Microsoftu mniej informacji.

Pewne insektycydy naśladują melatoninę i zwiększają ryzyko cukrzycy

Zdrowie/uroda | 20 stycznia 2017, 14:48

Wystawienie na oddziaływanie insektycydów, które wiążą się z zarządzającymi zegarem biologicznym receptorami melatoninowymi, zwiększa ryzyko chorób metabolicznych, np. cukrzycy.

Autopilot zmniejsza liczbę wypadków tesli

Technologia | 20 stycznia 2017, 12:49

Amerykańska Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Transportu Drogowego (NHTSA) poinformowała właśnie, że od czasu wprowadzenia w teslach Autopilota znacząco zmniejszyła się liczba wypadków z udziałem tych samochodów

Wiadomo, z czego składał się ostatni posiłek Ötziego

Humanistyka | 20 stycznia 2017, 12:43

Ostatni posiłek Ötziego, Człowieka Lodu z Tyrolu, składał się z suszonej koziny. Do takiego wniosku doszli naukowcy, którym udało się przeprowadzić sekcję zawartości jego żołądka.

W dziejach życia takiej nici DNA jeszcze nie było

Nauki przyrodnicze | 20 stycznia 2017, 12:15

Naukowcy z PAN-u odcisnęli fragment pojedynczej nici DNA. Otrzymany negatyw pozostawał chemicznie aktywny i był zdolny do przyłączania odpowiednich zasad nukleinowych tworzących kod genetyczny.

Trzeci najcieplejszy rok z rzędu

Nauki przyrodnicze | 20 stycznia 2017, 11:29

Miniony rok był najcieplejszy od 1880 roku. Średnia temperatura nad lądami i oceanami wyniosła 14,83 stopnia Celsjusza i była o 0,94 stopnia Celsjusza wyższa od średniej z XX wieku. Mieliśmy do czynienia z trzecim z rzędu rekordowo ciepłym rokiem. Był on o 0,04 stopnia Celsjusza cieplejszy od roku poprzedniego

Im większa odległość, tym mniej aborcji

Ciekawostki | 20 stycznia 2017, 07:42

Jeśli do miejsca, w którym można dokonać legalnej aborcji jest dalej, odsetek przerwanych ciąży spada. Takie wnioski płyną z analizy skutków prawa, które przez trzy lata obowiązywały w stanie Teksas.

Cukrzyca ciężarnych zwiększa ryzyko depresji poporodowej

Psychologia | 20 stycznia 2017, 07:11

Cukrzyca ciężarnych zwiększa u pierworódek ryzyko depresji poporodowej (DPP).

Tak odpychająca, że krew nie siada...

Medycyna | 19 stycznia 2017, 17:36

Superhemofobowa powierzchnia zmodyfikowanego tytanu, która "odpycha" krew, może znaleźć zastosowanie w implantach medycznych.

CEPI ma 0,5 miliarda dolarów na prace nad szczepionkami