Spadki Apple'a i Samsunga

| Technologia

W drugim kwartale bieżącego roku udziałySamsunga i Apple'a na rynku mobilnym spadły do najniższego poziomu od lat. W tym samym czasie zwiększenie się udziałów zanotowali chińscy producenci smartfonów.

Pomiędzy kwietniem a końcem czerwca do Samsunga należało 25,2% rynku sprzedaży. To o 7,1 punktu procentowego mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Koreańska firma sprzedała w tym czasie 74,3 miliona telefonów, zatem o 3,9% mniej niż rok wcześniej. Z kolei udziały Apple'a zmniejszyły się o 1,1 pp do poziomu 11,9% przy jednoczesnym wzroście liczby sprzedanych urządzeń o 12,4%,. Apple sprzedało 35,1 miliona smartfonów.

Sukcesami mogą pochwalić się chińscy producenci. Huawei sprzedało w drugim kwartale 20,3 miliona smartfonów, zatem aż o 95% wcześniej niż przed rokiem, a rynkowe udziały tej firmy zwiększyły się do 6,9%. Dobry kwartał zanotowało również Lenovo, które sprzedało 15,8 miliona smartfonów, a więc o 38,7% więcej niż rok temu, a rynkowe udziały firmy zwiększyły się z 4,7 do 5,4%.

Apple Samsung smartfon rynek