Aborygeni to pierwsi mieszkańcy Australii

| Humanistyka
National Human Genome Research Institute, PD

Naukowcy z Griffith University udowodnili, że Aborygeni byli pierwszymi ludźmi, którzy zamieszkali Australię. Najnowsze badania przeczą teorii mówiącej, że najstarszy znany mieszkaniec Australii - Mungo Man - reprezentuje nieistniejącą już linię ludzi, którzy zasiedlili Australię przed Aborygenami.

Profesor David Lambert z Research Centre for Human Evolution (RCHE) z Griffith University wykorzystał nową metodę sekwencjonowania DNA do ponownego zbadania szczątków Mungo Man. Na tej podstawie doszedł do wniosku, że wcześniej wyciągnięto niewłaściwe wnioski z badań DNA Mungo Mana. Testowana przez nas próbka od Mungo Mana zawierała sekwencje DNA pięciu różnych Europejczyków, co sugeruje, że została zanieczyszczona. Jednocześnie przeanalizowaliśmy DNA ponad 20 innych ludzi ze stanowiska Willandra i uzyskaliśmy sekwencję genetyczną od jednego z wczesnych mieszkańców regionu, człowieka, który został pochowany bardzo blisko oryginalnego miejsca spoczynku Mungo Mana. Dzięki analizom wykonanym za pomocą bardziej zaawansowanych technik zdobyliśmy przekonujące argumenty na poparcie teorii, że to Aborygeni byli pierwszymi mieszkańcami Australii - mówi profesor Lambert.

Wyniki badań Lamberta i jego grupy ukazały się w Preceedings of the National Academy of Sciences.

Australia Aborygen