Ktoś uszkodził młotkiem ślad dinozaura sprzed 115 mln lat

W Bunurong Marine and Coastal Park w Australii ktoś zniszczył ślad dinozaura sprzed 115 mln lat. W zeszłym miesiącu oprowadzający szkolną wycieczkę strażnicy zauważyli, że na stanowisku Dinosaur Dreaming najprawdopodobniej za pomocą młotka odłupano fragment z odciskami palców o szerokości ok. 30 cm.

Gdy w 2006 r. odkryto ślad, paleontolodzy z Muzeum Wiktorii i Monash University zadecydowali, by wszystko pozostawić, tak by zwiedzający mogli go oglądać w naturalnym stanie. Przy okazji wykonali silikonowy odlew.

To takie rozczarowujące. Ten odcisk był tam od milionów lat i stanowił popularne, znaczące stanowisko - podkreśla Brian Martin.

Platformę porastają glony, dlatego odcisk jest słabo widoczny i wygląda jak zwykła skała. Zarys stopy widać dopiero po bliższym przyjrzeniu. Odłupane kawałki znaleziono w strefie pływowej. Na szczęście technicy z Muzeum Wiktorii będą mogli w pewnym stopniu odtworzyć odcisk - dodaje Mike Cleeland.

Specjaliści podkreślają, że do tej pory nie ustalono, jaki dinozaur go zostawił. Naukowcy mają dowody, że w rejonie dzisiejszego Inverloch występowało co najmniej 6 różnych mięsożernych dinozaurów.

Bunurong Marine and Coastal Park ślad dinozaur uszkodzony młotek