Google chce promować nieuciążliwe reklamy

| Technologia
Eyeo

W odpowiedzi na rosnącą popularność oprogramowania blokującego reklamy Google założyło organizację, której celem jest promowanie odpowiednich reklam. Wraz z reklamodawcami i wydawcami Google chce oceniać reklamy m.in. biorąc pod uwagę ich rozmiar oraz ilość danych, jaką trzeba przesłać przez sieć. Pod uwagę brany będzie też czas konieczny do załadowania się reklamy. Kryteria takie posłużą do przyznawania ocen reklamom. Wydawcy, którzy zgłoszą swój udział w Coalition for Better Ads będą wyświetlali na swoich witrynach tylko reklamy, który otrzymały oceną powyżej ustalonej minimalnej. To powinno spowodować, że nie będą pokazywali reklam przeszkadzających użytkownikom.

Organizacja będzie starała się, by ich system oceny stał się standardem dla reklamy w internecie. Jego pierwsza wersja ma ukazać się jeszcze w bieżącym roku. Akces do nowo założonej organizacji zgłosiły już Unilever, Procter & Gamble, Washington Post, DMA, GroupM oraz European Pulishers Council.

Google reklama blokowanie reklam