Sensacyjne odkrycie botaniczne

Pracujący w lasach tropikalnych północnych rubieży kraju hinduscy naukowcy znaleźli niezwykle rzadką roślinę, którą pierwszy i ostatni raz widziano aż 115 lat temu!

Botanicy prowadzili badania na terenie dystryktu Górne Subansiri (w regionie Arunachal Pradesh, który od północy graniczy z Chinami, od wschodu z Birmą, a od zachodu z Bhutanem). Sensacyjnym odkryciem jest roślina po łacinie zwana Begonia Tessaricarpa. Listopadowe wydanie magazynu Current Science nie precyzuje, kiedy do niego doszło.

Miejscowe plemiona przypisywały roślinie właściwości lecznicze, stosowano ją ponoć przy bólach brzucha i odwodnieniu, a sok jako środek przeciwko pijawkom.

Po raz pierwszy Begonia Tessaricarpa została opisana przez Brytyjczyka C.B. Clarke\'a. Miało to miejsce w 1879-1880 roku i od tej pory nikt już nie widział ani jednego jej egzemplarza.

Gatunek nadal występuje w kilku miejscach regionu Arunachal Pradesh. Można go znaleźć w wilgotnych i zacienionych lokalizacjach — powiedział Kumar Ambarish z Botanical Survey of India.

Górne Subansiri Begonia Tessaricarpa C.B. Clarke