Reklamowa walka z otyłością

| Zdrowie/uroda
sakanami (Daniel Ansel Tingcungco), CC

Kontynuując walkę z otyłością obywateli, Meksyk wprowadza ograniczenia emisji reklam słodkich/gazowanych napojów oraz kalorycznych pokarmów. W tygodniu telewizje nie będą ich mogły nadawać między 14.30 a 19.30, a w weekendy między 7.30 a 19.30. Restrykcje obejmą również kina.

Secretaría de Salud zapowiedział, że zniknie ok. 40% spotów tego typu produktów. Zostaną one zastąpione reklamami napojów i produktów zgodnych z zaleceniami żywieniowymi. Od 2015 r. producenci będą zobowiązani zamieszczać na opakowaniach dane o zawartości węglowodanów i tłuszczu, w tym tłuszczów nasyconych.

Statystyki pokazują, że w Meksyku nadwagę bądź otyłość ma 70% dorosłych i 30% dzieci. Wśród Meksykanów odnotowuje się najwyższą częstość występowania cukrzycy w krajach OECD. Rocznie wypijają oni 163 l słodkich napojów, ich dieta obfituje również w smażone dania.

Wg ekspertów, do 2017 r. nadmierna waga obywateli będzie kosztować system opieki zdrowotnej Meksyku aż 11,7 mld dol.

Meksyk reklama napoje kaloryczne pokarmy ograniczenia emisja telewizja kino otyłość nadwaga