Koniec niezależnego Yahoo!

| Technologia
Yahoo!

Po dwudziestu latach istnienia Yahoo przestało działać jako niezależne firma. Wczoraj, 12 czerwca, zakończył się proces przejmowania Yahoo przez Verizon. Nowy właściciel zintegruje internetowe zasoby Yahoo z AOL i utworzy nowy wydział o nazwie Oath. Z kolei zasoby wchodzące obecnie w skład grupy Yahoo staną się holdingiem Altaba Inc.

Verizon zapłacił za Yahoo nieco poniżej 4,5 miliarda dolarów. Największy amerykański operator bezprzewodowy postanowił utworzyć nową markę Oath, w skład której, obok AOL i Yahoo, wejdzie też ponad 50 innych marek, w tym HuffPost, TechCrunch czy Tumblr.

Pojawiły się pogłoski, że pracę straci ponad 1000 osób, jednak we wspólnym oświadczeniu Verizona i Yahoo nic nie wspomniano o zwolnieniach. Nie wiadomo też, co stanie się z marką Yahoo. Najprawdopodobniej zostaną zachowane taki znaki handlowe jak Yahoo Sports, Yahoo Finnace, Yahoo Mail i inne.

Pozostałe aktywa Yahoo Group obejmują 15% udziałów w Alibaba Group, 36% udziałów w Yahoo Japan, gotówkę, papiery wartościowe, mniejszościowe udziały w kilku firmach oraz przedsiębiorstwo Excalibur IP, które jest właścicielem patentów nie będących zasadniczymi dla działalności Yahoo. Główną siedzibę firmy przeniesiono do Nowego Jorku, a w najbliższy piątek przedsiębiorstwo zmieni nazwę na Altaba Inc i od poniedziałku będzie obecne na giełdzie papierów wartościowych pod symbolem AABA.

Marissa Mayer, ostatnia szefowa niezależnego Yahoo, otrzyma odprawę w wysokości około 186 milionów USD.

Powolny upadek Yahoo trwał od około dekady. W 2008 roku, gdy Microsoft złożył propozycję zakupu Yahoo!, rozpoczęła się głośna medialna rozgrywka o internetowy koncern. Dochodziło do dramatycznych zwrotów akcji, a  kolejni prezesi Yahoo! żegnali się ze stanowiskiem. W końcu Yahoo! i tak nie obroniło swojej niezależności i zostało sprzedane za wspomniane już 4,5 miliarda USD. Przed 9 laty Microsoft oferował 44 miliardy USD.

Yahoo Verizon sprzedaż