Autonomiczna dostawa piwa

| Technologia

Autonomiczna ciężarówka firmy Otto wykonała swój pierwszy kurs. Pojazd przewiózł 2000 skrzynek piwa na liczącej ok. 190 kilometrów trasie pomiędzy Fort Collins a Colorado Springs. Test pokazuje, że autonomiczne ciężarówki mogą trafić na drogi szybciej niż autonomiczne samochody osobowe. W kabinie Otto siedział kierowca, który prowadził samochód na początku i na końcu trasy. W trybie autonomicznym pojazd jechał po autostradzie.

Założyciel firmy otto, Lior Ron, powiedział, że - przynajmniej w najbliższym czasie - autonomiczne ciężarówki nie wyprą kierowców, a mają ich wspomóc. Człowiek wciąż będzie potrzebny do prowadzenia pojazdu na początku i końcu drogi, automat może zostać włączony na przykład na autostradach. Wiele osób obawia się jednak autonomicznych samochodów ciężarowych. Szybko może się bowiem okazać, że kierowcy ciężarówek będą tracili pracę. Jeśli pojazd będzie w stanie pracować w trybie autonomicznym przez 24 godziny na dobę, to człowiek nie będzie w stanie z nim konkurować.

Na razie jednak brak regulacji prawnych, które pozwalałyby na upowszechnienie się autonomicznych pojazdów - zarówno osobowych jak i ciężarowych. Firma Uber, która jakiś czas temu kupiła Otto, testuje niewielką flotę autonomicznych ciężarówek na drogach Kalifornii, jednak na razie nic nie mówi o planach upowszechnienia takich pojazdów.

autonomiczna ciężarówka Otto kierowca