Dziewięcioletni kandydat na stanowisko oficera obrony planetarnej

| Ciekawostki
NASA

Niedawno media obiegła wiadomość, że NASA szuka kandydata na stanowisko oficera obrony planetarnej (Planetary Protection Officer). Okazuje się, że jako jeden z pierwszych aplikację nadesłał 9-latek z New Jersey Jack Davis, który argumentował, że świetnie nadaje się na to stanowisko, bo jest młody i może się z łatwością nauczyć języka obcych. Jego list wywołał w agencji poruszenie, odpowiedział mu więc sam dyrektor Działu Nauk Planetarnych dr James L. Green.

Chłopiec podkreślał, że oglądał wszystko, co mógł, o kosmosie i obcych, w tym Agentów T.A.R.C.Z.Y. Wyraził też nadzieję, że uda mu się uzupełnić tę listę o Facetów w czerni. Młody fan gier wideo dodał, że siostra już teraz powtarza, że jej brat jest jak obcy.

Dr Green tłumaczył Davisowi, na czym polegają zadania oficera obrony planetarnej (że chodzi o kontrolę zanieczyszczenia organicznego/biologicznego podczas eksploracji kosmosu). Podkreślił też, że NASA zawsze zależy na obiecujących naukowcach i inżynierach. Mamy więc nadzieję, że pewnego dnia zobaczymy cię tu w agencji.

Czwartego sierpnia do chłopca zadzwonił też Jonathan Rall, dyrektor badań planetarnych, który pogratulował mu zainteresowania stanowiskiem.

oficer obrony planetarnej NASA aplikacja list Jack Davis 9-latek dr James L. Green