Chińska kampania przeciwko jedzeniu psów i kotów

| Ciekawostki
Animals Asia

Ponieważ w Azji jadanie psów i kotów jest nadal popularne, organizacja Animals Asia prowadzi w Chinach społeczną kampanię reklamową, realizowaną pod hasłem "Bądź zdrowy. Powiedz nie psiemu i kociemu mięsu".

Na stacjach metra, dworcach autobusowych i w windach 14 głównych miast Państwa Środka umieszczono w sumie 274 billboardy/plakaty. Dotyczą one 3 tematów, akcentując rolę zwierząt w rozwoju dzieci ("Partner we wzroście") oraz informując, że mięso podawane w restauracjach pozyskuje się niejednokrotnie z bezdomnych czworonogów ("Stray") lub porwanych pupilów ("Guardian").

Na każdym ze zdjęć widać ludzką rękę z pałeczkami, obejmującymi postać kota lub psa. Kampania wywołała szum na chińskim odpowiedniku Twittera - serwisie Weibo. Już w pierwszej dobie odnotowano ponad 3 tys. udostępnień.

Prawda jest taka, że jedząc psinę lub kocinę, nie masz pojęcia, skąd pochodzi mięso i czy jest bezpieczne. W Chinach nadal widujemy wiele porzuconych zwierząt, które wegetują na ulicy. Sporo umiera z powodu różnych chorób. Bezdomne psy i koty [...] zabiera się z ulicy. Kwitnie też proceder porywania czworonogów z domu. Później wszystkie trafiają na targi mięsa [...] - opowiada Irene Feng, dyrektor Animals Asia Dog and Cat Welfare.

psy koty mięso jedzenie Chiny kampania billboard reklama społeczna Animals Asia