Więcej prywatności w Windows po Fall Creators Update

18 września 2017, 11:44

Wraz z Fall Creators Update do Windows 10 trafi więcej ustawień prywatności. Aktualizacja, która zadebiutuje 17 października, przyniesie zmiany w ustawieniach prywatności dla aplikacji firm trzecich. Wiele takich programów potrzebuje do działania wrażliwych danych i potrzebują w związku z tym dostępu np. do kamery czy mikrofonu

Chrome zablokuje automatycznie uruchamiające się treści wideo z dźwiękiem

18 września 2017, 10:48

Google ogłosiło, że w kolejnych wersjach przeglądarki Chrome zaimplementuje mechanizm, który będzie blokował wszystkie automatycznie uruchamiające się treści wideo z dźwiękiem. Wprowadzenie takiej funkcji do Chrome'a było zapowiadane już od pewnego czasu. Teraz stało się oficjalnym planem

Google składa broń. Microsoft ostatni na placu boju przeciwko rządowi USA

15 września 2017, 12:20

Google po cichu przestało walczyć w sądach z nakazami udostępnienia danych z zagranicznych serwerów. Wygląda na to, że ostatnią wielką firmą, która się nie poddaje i stara się zachować jak największą poufność danych jest Microsoft.

Pierwszy wodno-powietrzny dron o skrzydłach delta

15 września 2017, 11:22

Naukowcy z Laboratorium Fizyki Stosowanej Uniwersytetu Johnsa Hopkinsa stworzyli prototyp wodno-powietrznego drona, który jak pierwszy UAAV korzysta ze skrzydeł w kształcie delta. Taki kształt ma zwiększyć siłę wyporu przydatną, gdy Flying Fish startuje z wody. Dzięki temu możliwe stało się zastosowanie tego samego napędu pod wodą i w powietrzu.

Fale spinowe nowym rodzajem nośnika informacji?

14 września 2017, 13:45

Jak zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na urządzenia zapisujące i przesyłające coraz większe ilości danych? Naukowcy z Instytutu Fizyki PAN proponują, aby jako nośnik danych wykorzystać tzw. fale spinowe. O rozpoczynającym się projekcie opowiada PAP jego kierowniczka - dr Ewelina Milińska.

Nieuwaga i zbytnie zaufanie do technologii przyczyną śmiertelnego wypadku

13 września 2017, 14:04

Amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB – National Transport Safety Board) orzekła, że głównymi przyczynami śmiertelnego wypadku tesli jadącej na autopilocie były nieodpowiednie zachowanie kierowcy ciężarówki oraz zbytnie zaufanie kierowcy tesli do automatycznego systemu prowadzenia pojazdu.

Sztuczna inteligencja odtwarza silnik gry na podstawie obserwacji

13 września 2017, 09:53

Już wkrótce twórcy gier mogą zyskać nowe interesujące narzędzie, które przyspieszy produkcję nowych tytułów i pozwoli im na eksperymentowanie z różnymi stylami rozrywki. Naukowcy z Georgia Institute of Technology (Gatech) opracowali system sztucznej inteligencji, który uczy się działania silnika wykorzystanego w grze.

Fermion Majorany nadzieją topologicznych komputerów kwantowych

8 września 2017, 12:38

Niewykluczone, że komputery kwantowe pewnego typu będą wykorzystywały cząstkę, której istnienie nie zostało jeszcze ostatecznie udowodnione. Mowa tutaj o fermionie Majorany. Eksperci z University of Sydney i Microsoftu badali ruch elektronów przemieszczających się po kablu i dostarczyli kolejnych dowodów na istnienie kwazicząstki, cząstki, która nie istnieje, ale powstaje wskutek wspólnego ruchu innych cząstek

Władze Rosji przekonały obywateli do autocenzury

8 września 2017, 06:31

Rosyjskim władzom udało się przekonać wielu obywateli do nałożenia sobie autocenzury i unikania witryn oraz serwisów społecznościowych krytycznych wobec Moskwy, odkryli naukowcy z Ohio State University.

Sony i Panasonic zapowiadają nośniki optyczne kolejnej generacji