Źrenice reagują na wyobrażoną ilość światła

4 grudnia 2013, 12:22

Wyobrażaniu sobie słonecznego dnia czy kruczoczarnej nocy prowadzi do takich zmian w rozszerzeniu źrenicy, jakbyśmy się rzeczywiście znaleźli w takim otoczeniu.



Olympus PEN E-P7 – nowoczesność w klasycznej formie

11 czerwca 2021, 12:09

Firma OM Digital Solutions, która przed kilkoma miesiącami przejęła legendarną markę Olympus, zaprezentowała właśnie nowy aparat fotograficzny systemu Mikro Cztery Trzecie – model Olympus PEN E-P7. Pod względem wzornictwa urządzenie nawiązuje do klasycznych modeli firmy, jednak w środku znajdziemy zdecydowanie współczesne komponenty


Superrealistyczne gry już za dwa lata

23 lutego 2007, 10:21

Projektanci gier komputerowych twierdzą, że w ciągu najbliższych dwóch lat technika posunie się na tyle do przodu, że postaci w grach uzyskają superrealistyczne twarze. Będą one nie tylko wyglądały jakby nie były programowane, a przeniesione na ekran za pomocą kamery.


Gumowy interfejs dotykowy

13 października 2009, 12:12

Hideki Koike z Uniwersytetu Elektrokomunikacji w Tokio i Kentaro Fukuchi z Japońskiej Agencji Nauki i Technologii, zaprezentowali nowatorski interfejs dotykowy. Wykorzystuje on duży ekran LCD wbudowany w stół, jednak interakcja z użytkownikiem nie odbywa się bezpośrednio za pomocą ekranu, ale za pośrednictwem gumowych przedmiotów.


Sterowanie przez zginanie

28 października 2011, 19:30

Podczas londyńskiego Nokia Show fińska firma pokazała prototypowe tzw. urządzenie kinetyczne. To elastyczny gadżet wielkości smartfona, którym sterujemy... zginając go


Przestępcy przekonują, że klucz Windows jest nieważny

24 maja 2016, 08:46

Pojawił się nowy zaawansowany atak, podczas którego cyberprzestępcy starają się przekonać użytkowników Windows, że używają nieważnego kodu aktywacyjnego produktu. Za "autentyczny" klucz, który "pozwala aktywować" system, trzeba zapłacić 250 USD


© Tufts University

Opaska powie, kiedy masz już dosyć

14 października 2007, 16:31

Zespół naukowców z Tufts University opracował opaskę na głowę, która monitoruje stopień natlenowania krwi docierającej do mózgu. Na tej podstawie może ona ostrzec ludzi pracujących przy komputerze, kiedy stają się krytycznie zmęczeni, zdekoncentrowani lub zestresowani.


Wirtualna telerehabilitacja

19 marca 2010, 09:50

Inżynierowie z Rutgers University wykorzystali konsolę PlayStation 3, rękawicę do gier oraz wykonane na zamówienie specjalne oprogramowanie i gry, by w ten sposób zwiększyć szybkość ręki i zakres ruchów palców nastolatków z porażeniem mózgowym. Wszystko to miało rozszerzyć wachlarz dostępnych dla nich czynności, w tym samoobsługowych czy związanych z utrzymaniem porządku w domu.


Postępowanie Microsoftu zagadką dla eurourzędników

16 maja 2012, 12:02

Po tym jak podkomisja amerykańskiego Senatu zapowiedziała wszczęcie śledztwa w sprawie Windows 8 dla ARM (Windows RT), Komisja Europejska oświadczyła, że będzie przyglądała się praktykom Microsftu.


Zmiany w mózgach dzieci używających intensywnie ekranów

10 grudnia 2018, 13:48

W mózgach dzieci, które dużo czasu spędzają przed ekranem telewizora, komputera czy smartfonu, zauważono „inne wzorce”, niż u dzieci oszczędniej korzystających z nowoczesnych technologii. Skany mózgów i zauważone różnice to pierwsze wyniki wielkiego wciąż trwającego studium, jakie kosztem 300 milionów dolarów prowadzi amerykański Narodowy Instytut Zdrowia.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy