Pestycydy

Naturalne nie zawsze lepsze niż sztuczne

23 czerwca 2010, 10:10

Coraz więcej ludzi zwraca uwagę na środowisko, produkty „naturalne" są coraz bardziej w modzie. Niestety, pójście za hasłem naturalności produktu może przynieść więcej szkody, niż pożytku. Na przykład w rolnictwie - co wykazali kanadyjscy naukowcy.



Chińscy producenci kontra światowi giganci

23 lutego 2016, 11:11

Już nie tylko Huawei i Xiaomi, ale i inne mniej znane chińskie marki zagroziły pozycji światowych gigantów na rynku Państwa Środka. Pokonały Samsunga i coraz częściej wkraczają na terytorium zajmowana przez Apple'a


Logo Starbucks

Konsument nie lubi zmian, czyli efekt Starbucksa

11 stycznia 2011, 18:18

Silna, „wyrobiona" marka, w skład której wchodzi również logo, to jeden z największych atutów firm. Pomimo to nierzadkie są zmiany logo, nawet najbardziej znanych marek. Ich właściciele uważają, że takie odnowienie wyglądu to korzystna rzecz, ale czy tak jest rzeczywiście?


Dla zdrowia lepiej zaparzać zieloną herbatę wodą butelkowaną. Dla smaku - wodą z kranu

12 lutego 2019, 08:16

Zielona herbata zaparzona w wodzie butelkowanej ma bardziej gorzki smak, ale zawiera też więcej przeciwutleniaczy niż herbata zaparzona z użyciem wody z kranu.


Kraken istniał naprawdę?

11 października 2011, 10:57

Przez setki lat śmiałkowie wypuszczający się na morza i oceany obawiali się krakena, olbrzymiego stwora podobnego do ośmiornicy, który miał rzekomo chwytać i zatapiać statki


Fotoniczne włókno wszyte w ubranie może zwiększyć odsetek odpadów poddawanych recyklingowi

8 lutego 2023, 08:55

Każdego roku ludzie pozbywają się 92 milionów ton ubrań i innych tekstyliów. Mniej niż 15% z nich jest poddawanych recyklingowi, a jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest trudność w sortowaniu. Naukowcy z University of Michigan stworzyli niedrogie włókna fotoniczne, które wszyte w ubrania pozwolą na określanie ich składu i automatyczne sortowanie.


IE10 z domyślnym DNT

4 czerwca 2012, 11:43

Przeglądarka Internet Explorer 10 będzie miała domyślnie włączoną opcję Do Not Track (DNT). Może być to zapowiedzią kłopotów m.in. dla branży reklamowej.


© eBay

Miliardowe oszczędności

28 stycznia 2008, 10:55

Dwóch naukowców z Robert H. Smith School of Business na University of Maryland przeprowadziło badania, z których wynika, iż użytkownicy korzystający z serwisu eBay oszczędzaja rocznie miliardy dolarów.


Pudełko jak od alchemika

12 października 2012, 06:22

Dżin Bombay Sapphire będzie można kupić w opakowaniu, które po podniesieniu zaczyna świecić. Na spodzie pudełka znajduje się bateria, uruchamiana przez zmianę pozycji dobrze ukrytego mechanicznego włącznika. Prąd przepływający przez elektroluminescencyjny tusz sekwencyjnie rozświetla kolejne partie rysunku.


Dostrajające logo

1 kwietnia 2008, 11:22

Profesorowie Gavan Fitzsimons, Tanya Chartrand oraz Gráinne Fitzsimons (Duke University i University of Waterloo) zaprezentowali, że krótka ekspozycja dobrze wszystkim znanych marek, a konkretnie ich logo, wyzwala w badanych zachowania odzwierciedlające kojarzone z nimi cechy.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy