Receptory smaku kwaśnego wykrywają również wodę

2 czerwca 2017, 11:32

Receptory smaku kwaśnego odpowiadają również za wykrywanie wody.



Trauma nawet po półwieczu wpływa na preferencje zakupowe

7 września 2016, 11:17

Traumatyczne doświadczenia, np. wojna czy katastrofa naturalna, mają długotrwały wpływ na ludzkie pragnienia/potrzeby i decyzje zakupowe.


Szczury na "tłuszczowym kacu"

14 sierpnia 2009, 06:15

Wystarczy zaledwie kilka dni stosowania diety wysokotłuszczowej, by w organizmie doszło do poważnych zmian w fizjologii i zachowaniu - udowodnili naukowcy z Uniwersytetu Cambridge.


Brunatny tłuszcz wpływa na metabolizm tłuszczów i cukrów

21 października 2016, 06:02

Brunatna tkanka tłuszczowa (ang. brown adipose tissue, BAT) uwalnia czynniki sygnalizacyjne uruchamiające metabolizm tłuszczów i cukrów.


Upragnione znajduje się bliżej

15 stycznia 2010, 15:56

Jeśli czegoś pragniemy, wydaje nam się, że obiekt pożądania znajduje się bliżej niż w rzeczywistości. Oznacza to, że nasze chęci zmieniają postrzeganie otaczającego świata.


Kobiety heteroseksualne najrzadziej przeżywają orgazmy

27 lutego 2017, 13:23

Heteroseksualne kobiety mają mniej orgazmów niż mężczyźni i kobiety homo- oraz biseksualne.


Skan mózgu za pomocą fMRI

Wytrenuj sobie mózg zwycięzcy

8 kwietnia 2010, 07:16

Co wspólnego może mieć Whoopi Goldberg z neurobiologią? Ależ bardzo wiele, tak twierdzą Jeff Brown i Mark Fenske, autorzy pracy „Mózg zwycięzcy". Wykorzystując psychologię i rezonans magnetyczny mózgu postanowili oni zbadać, jak działa umysł osoby sukcesu. Oraz jak go takiego działania nauczyć.


Badania nad „neuronami głodu” pozwalają lepiej zrozumieć, dlaczego trudno jest utrzymać dietę

16 lipca 2021, 08:59

Badania na myszach przeprowadzone w Beth Israel Deaconess Medical Center (BIDMC) rzucają nowe światło na złożone procesy zachodzące pomiędzy neuronami odpowiedzialnymi za uczucie głodu, a nauczenie i zachowanie. Badania takie mogą pomóc zrozumieć, co dzieje się w niektórych zaburzeniach odżywiania.


Mózgowy efekt sławy

14 lipca 2010, 10:21

Celebryci coraz częściej zostają ambasadorami różnych marek. Dotąd psycholodzy nie wiedzieli jednak, czemu gwiazdy są skuteczniejsze w przekonywaniu do produktu czy zachęcaniu do zakupu niż równie atrakcyjne nieznane osoby.


Większość ludzi nie chce bogacić się bez ograniczeń

24 czerwca 2022, 06:01

Przyjmowane w ekonomii założenie, że wszyscy ludzie są motywowani przez nieograniczone pragnienia, napędzani konsumpcjonizmem i chcą ciągle gromadzić jak najwięcej dóbr, jest nieprawdziwe, stwierdzają autorzy nowych badań. Założenie to znajduje swoje odbicie w polityce rządów, przedsiębiorstw czy w sposobie działania reklamy.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy