Microsoft rozwija HoloLens

21 maja 2015, 11:27

Microsoft rozwija swoje HoloLens tak, by zapewnić użytkownikowi jak najbardziej realistyczne doświadczenia. Uczestnicy LDV Vision Summit mogli zapoznać się z czymś, co Microsoft nazywa „wideohologramami”. Osoba zaopatrzona w HoloLens może na przykład oglądać akrobatę wykonującego w jej pokoju ewolucję czy swoje dziecko, gdy stawiało pierwsze kroki. Może chodzić wokół akrobaty czy dziecka i oglądać obraz pod różnym kątem.



Wydaje się, że sztuczne mózgi również potrzebują snu

8 czerwca 2020, 12:41

Stany przypominające sen znoszą w sztucznych analogach mózgów niestabilność, będącą skutkiem okresów nieprzerywanego uczenia - donoszą naukowcy z amerykańskiego Los Alamos National Laboratory.


Antyalzheimerowa muzykoterapia

24 lutego 2009, 12:56

Muzykoterapia sprawdza się przy łagodzeniu bólu, pomaga się zrelaksować i polepszyć nastrój, wygląda też na to, że może spowolnić postępy choroby Alzheimera, poprawiając funkcjonowanie pamięci pacjenta (Cerebral Cortex).


Pierwsza proteza nogi, która zapewnia realistyczne wrażenia dotykowe

24 czerwca 2015, 06:27

Austriaccy naukowcy skonstruowali protezę nogi, która zapewnia realistyczne doznania dotykowe. W podeszwie zamontowane są czujniki, stymulujące zakończenia nerwowe w kikucie.


Pierwsze spójne badanie zderzeń galaktyk w rzeczywistych i symulowanych wszechświatach

16 września 2020, 11:27

Wykorzystując sztuczną inteligencję, po raz pierwszy udało się znaleźć zlewające się pary galaktyk przy użyciu identycznej metody zarówno w symulacjach, jak i obserwacjach prawdziwego wszechświata. Współautorem pionierskiej pracy jest dr William Pearson z Zakładu Astrofizyki Departamentu Badań Podstawowych NCBJ.


Przełomowy ray-tracing

11 marca 2009, 11:13

Niewielka firma Caustic Graphics z San Francisco, ogłosiła przełom w sprzętowej akceleracji ray-tracingu. Przedsiębiorstwo zapewnia, że jej technologia już teraz jest w stanie 20-krotnie przyspieszyć związane z nim obliczenia, a na początku 2010 roku osiągnie 200-krotne przyspieszenie.


Handspot - dłonie do sterowania wirtualnym światem

28 czerwca 2016, 11:25

Microsoft pracuje nad zaawansowanymi systemami rozpoznawania gestów dłoni. Firma chce, by w przyszłości interakcja człowieka z komputerem odbywała się w najbardziej naturalnym sposób - by można było za pomocą dłoni manipulować wirtualnymi obiektami


Szybciej się nie uda. Uczeni określili granicę prędkości pracy urządzeń elektronicznych

28 marca 2022, 08:25

Urządzenia elektroniczne pracują coraz szybciej i szybciej.Jednak w pewnym momencie dotrzemy do momentu, w którym prawa fizyki nie pozwolą na dalsze ich przyspieszanie. Naukowcy z Uniwersytetu Technologicznego w Wiedniu, Uniwersytetu Technologicznego w Grazu i Instytutu Optyki Kwantowej im. Maxa Plancka w Garching określili najkrótszą skalę czasową, w której mogą pracować urządzenia optoelektroniczne.


Pierwszy procesor z DirectX 11

3 czerwca 2009, 15:48

Podczas konferencji prasowej w Tajpei AMD pokazało pierwszy procesor graficzny obsługujący DirectX 11. Urządzenie ma zadebiutować już pod koniec bieżącego roku.


Jednowymiarowy bor - nieistniejący obiecujący materiał

30 stycznia 2017, 11:04

Symulacje jednowymiarowego boru wykazały, że materiał ten ma niezwykle interesujące właściwości. Naukowcy z Rice University symulowali zachowanie się łańcuchów złożonych z pojedynczych atomów boru oraz wstążek o szerokości dwóch atomów.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy