Kto jest szczęśliwy, ten częściej parska

12 lipca 2018, 13:21

Konie więcej parskają, gdy dobrze się czują.

By ocalić ptaki i żółwie, wystarczy przymocować do sieci LED-y

12 lipca 2018, 12:43

Przymocowanie do sieci rybackich zielonych diod LED może znacząco (o ok. 85%) zmniejszyć liczbę zaplątujących się w nie ptaków morskich.

Nie chodzi o długość...

11 lipca 2018, 14:37

Samce myszy, które wzrastają w obecności potencjalnych rywali, mają większą grubość względną kości prącia (os penis).

Najstarsze zachowane pigmenty w zapisie geologicznym

10 lipca 2018, 12:21

Ze skał z Afryki wyekstrahowano najstarsze jak dotąd kolory w zapisie geologicznym. Różowe pigmenty (porfiryny) mają aż 1,1 mld lat.

Pasy nie chłodzą

9 lipca 2018, 14:15

Pasy zebr nie pomagają w chłodzeniu.

Po ponad 50 latach w Australii kontynentalnej urodziły się dzikie niełazy plamiste

9 lipca 2018, 13:38

Po ponad półwieczu w kontynentalnej Australii urodziły się pierwsze dzikie niełazy plamiste (Dasyurus viverrinus).

Gollumowa ropucha narażona na wyginięcie

6 lipca 2018, 13:09

Ropucha Ansonia smeago, której nazwa nawiązuje do Tolkienowskiego Golluma (Sméagola), została uznana przez Międzynarodową Unię Ochrony Przyrody (IUCN) za gatunek narażony na wyginięcie.

Na Bałtyku występują największe na świecie martwe strefy

6 lipca 2018, 12:47

W Morzu Bałtyckim występują największe na świecie martwe strefy, obszary pozbawione tlenu, gdzie większość stworzeń morskich nie jest w stanie przetrwać. Bałtyk od dawna cierpli na niedobór tlenu. Badania przeprowadzone właśnie przez naukowców z Finlandii i Niemiec wykazały, że utrata tlenu w bałtyckich wodach przybrzeżnych jest największa od 1500 lat.

Dzięki przełomowej technice być może uda się ocalić niemal wymarły gatunek

6 lipca 2018, 07:53

Kilka miesięcy po śmierci Sudana, ostatniego na Ziemi samca nosorożca białego północnego, naukowcy poinformowali o wyhodowaniu embrionów zawierających DNA gatunku Sudana. Daje to nadzieję na uratowanie gatunku, który niemal w całości został wytępiony przez ludzi

Gdzie dwóch się bije, tam wrona zaczyna

5 lipca 2018, 13:06

Gdy w grę wchodzą konflikty między wronami i krukami, okazuje się, że dominującymi agresorami są te pierwsze.