Odkryto 2. na świecie populację rozrodczą tygrysa indochińskiego

6 godz. temu

W parku narodowym we wschodniej Tajlandii odkryto nową - zaledwie 2. na świecie - populację rozrodczą zagrożonego tygrysa indochińskiego (Panthera tigris corbetti). Druga, złożona z ok. 36 osobników, zamieszkuje zachodni korytarz leśny w pobliżu granicy z Mjanmą.

Rozmieszczenie włosków pozwala pszczołom zachować czystość

6 godz. temu

Naukowcy z Georgia Tech ustalili, w jaki sposób pszczoły miodne pozostają czyste w czasie zapylania. Wg Amerykanów, owady te mogą przenieść pyłek o masie do 30% wagi ich ciała dzięki strategicznemu rozmieszczeniu blisko 3 mln włosków. Włoski pokrywają oczy i ciało z różną gęstością, co pozwala na skuteczne oczyszczanie i transport.

Słonie uratowane z błotnistej pułapki

wczoraj, 13:51

Stado złożone z 11 słoni indyjskich przyszło się napić i wykąpać w wodzie zgromadzonej w starym leju po bombie. Zamiast ugasić pragnienie, zwierzęta wpadły jednak w błotnistą pułapkę. Do zdarzenia doszło w Rezerwacie Keo Seima w prowincji Môndôl Kiri w Kambodży.

Dwóch naukowców szykuje eksperyment związany z manipulacją atmosferą

28 marca 2017, 13:34

Dwóch naukowców z Uniwersytetu Harvarda przygotowuje się do przeprowadzenia jednego z pierwszych oficjalnych eksperymentów z dziedziny geoinżynierii. Eksperyment będzie prowadzony na małą skalę i ma dać odpowiedź na pytanie o efektywność i ryzyka związane z celowymi próbami manipulowania atmosferą.

Wielkość mózgu naczelnych można przewidzieć na podstawie diety

28 marca 2017, 13:06

Wielkość mózgu gatunków naczelnych można przewidzieć na podstawie diety. Badania antropologów z Uniwersytetu Nowojorskiego podają w wątpliwość hipotezę mózgu społecznego, której twórcy i zwolennicy postulują, że ludzie i inne naczelne mają duże mózgi przez czynniki związane z byciem społecznymi.

21 typów śladów z australijskiego parku jurajskiego

27 marca 2017, 12:41

W skałach z wczesnej kredy (sprzed ok. 127-140 mln) paleontolodzy z Uniwersytetów Queensland i Jamesa Cooka odkryli na 25-km odcinku półwyspu Dampier w Kimberley w północno-zachodniej Australii 21 typów śladów dinozaurów. Nic dziwnego, że miejsce to nazwano australijskim parkiem jurajskim.

Dinozaury czeka wielkie przemeblowanie?

23 marca 2017, 12:12

Tyrannosaurus rex może być bliżej niż dotychczas sądzono spokrewniony z dinozaurami ptasiomiedniczymi (Ornithischia). Artykuł, opublikowany właśnie na łamach Nature, jest zapowiedzą poważnego wstrząsu w systematyce dinozaurów. Może się bowiem okazać, że dotychczasowy podział tych zwierząt na ptasiomiednicze i gadziomiednicze (Saurischia) się nie utrzyma

Walcząc z kłusownikami, czeskie Zoo Dvůr Králové obetnie rogi wszystkim nosorożcom

23 marca 2017, 07:14

Po tym, jak 7 marca we francuskim Château of Thoiry znaleziono martwego nosorożca białego z odciętym większym rogiem, czeskie Zoo Dvůr Králové, w którym znajduje się największa liczba nosorożców spośród wszystkich europejskich ogrodów zoologicznych, zdecydowało się na obcięcie rogów całemu swojemu stadu.

Na obszarze wpisanym na Listę Dziedzictwa odkryto nowy gatunek korala kamiennego

22 marca 2017, 13:54

W wodach przy Lord Howe, niewielkiej wyspie wulkanicznej na Morzu Tasmana, którą wraz z przybrzeżnymi wysepkami wpisano w 1982 r. na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, odkryto ostatnio nowy gatunek korala kamiennego (Scleractinia).

Niedźwiedzie zabijają znacznie więcej zwierząt, niż sądzono