U ptaków wędrownych z Rio Grande do Sul wykryto nowy wirus

wczoraj, 13:18

U ptaków migrujących z brazylijskiego stanu Rio Grande do Sul odkryto nowy wirus. Ptasi paramyksowirus 15 należy do tej samej grupy, co paramyksowirus typu 1., który wywołuje chorobę z Newcastle (nie stwarza ona zagrożenia dla ludzi, ale może być śmiertelna dla dzikiego i domowego ptactwa).

W bogatszej części świata gwałtownie spada jakość spermy

wczoraj, 12:01

W Ameryce, Europie, Australii i Nowej Zelandii w ciągu zaledwie 40 lat liczba plemników w spermie przeciętnego mężczyzny zmniejszyła się o 50%. Co gorsza nie widać spowolnienia trendu spadkowego.

Nie trzeba ich warunkować, by rozpoznawały rytm

26 lipca 2017, 15:59

Samce słonia morskiego północnego (Mirounga angustirostris) rozpoznają rytm i tembr głosu innych samców.

Kto dobrze się bije, gorzej biega

25 lipca 2017, 07:27

Samce myszy, które świetnie odstraszają przeciwników, są gorszymi biegaczami. Oznacza to, że jeśli samiec jest dobry w jednej dziedzinie darwinowskiego dostosowania, odbywa się to kosztem innego jego wymiaru.

Tasmańska morska fala gorąca spowodowana przez zmiany klimatyczne

20 lipca 2017, 13:22

Zmiany klimatyczne niemal na pewno były odpowiedzialne za morską falę ciepła, która w latach 2015-2016 pojawiła się u wybrzeży Tasmanii, pozostała tam przez 251 dni i miała rozmiary nawet siedmiokrotnie większe od samej wyspy, czytamy w najnowszym numerze Nature Communications.

Wielki mały sukces

20 lipca 2017, 07:25

Ku uciesze naukowców, w założonym zaledwie 8 lat temu Richard Underwood Nature Refuge pojawiło się młode krytycznie zagrożonego wombata australijskiego (Lasiorhinus krefftii).

By przełknąć pokarm, niektóre rekiny kręcą barkami

19 lipca 2017, 13:33

Rekiny nie mają języków, dlatego niektóre z nich, by przełknąć pokarm, "kręcą" barkami.

Kolonijni rekordziści

18 lipca 2017, 12:44

Zespół Alanny Durkin z Temple University odkrył, że rurkoczułkowce Escarpia laminata z Zatoki Meksykańskiej żyją ok. 100-200 lat, a niektóre nawet 300 lat.

Drapieżniki tracą zasięg

18 lipca 2017, 12:09

W ciągu ostatnich 500 lat lwy, tygrysy, wilk rudy i kaberu etiopski straciły ponad 90% swoich terenów. Wyniki pierwszego globalnego przeglądu zasięgu dużych drapieżników lądowych nie przynoszą dobrych informacji.

Stworzyli nagrywarkę molekularną i wykorzystali ją do zakodowania w E. coli GIF-a

17 lipca 2017, 15:04

Dotąd naukowcy skupiali się na użyciu DNA i jego właściwości do przechowywania dużej ilości danych poza komórkami. Od niedawna pracują jednak nad inną koncepcją: wykorzystania genomu populacji bakterii jako biologicznego dysku twardego, z którego naukowcy mogliby odtwarzać informacje w dowolnym momencie.