Agencja Reutera w wirtualnym świecie
Agencja Reutera otworzy swoje nowe biuro. Będzie ono o tyle niezwykłe, że znajdzie się w... wirtualnym świecie. Odwiedzać je będą mogli miłośnicy gry Second Life.
Reuters Atrium ma ruszyć już dzisiaj. Setki tysięcy mieszkańców wirtualnego świata zyskają dostęp do najnowszych informacji i materiałów filmowych. Ponadto mieszkańcy zostaną wyposażeni w przenośne urządzenia o nazwie Reuters News Centre, które będą wyświetlały informacje zarówno z prawdziwego, jak i wirtualnego świata.
Na potrzeby Second Life agencja Reutera wyznaczyła Adama Pasicka na szefa wirtualnego biura. Jest on odpowiedzialny za zbieranie i przekazywanie informacji w wirtualnym świecie.
Reuter to nie pierwsza firma, która zainteresowała się grą Second Life. W cyfrowej rzeczywistości istnieje już sklep Toyoty, swoje nagrania oferuje Sony BMG, można też kupić komputery od Sun Microsystems czy ubrania od American Apparel.
Second Life to gra stworzona przez firmę Linden Labs z San Francisco. Pozwala ona graczom na tworzenie przedmiotów, takich jak domy, meble czy ubrania oraz kupowanie i sprzedawanie ich za wirtualne pieniądze zwane Dolarami Linden. Pieniądze te można wymieniać na jak najbardziej namacalne dolary amerykańskie.
Gra ma niemal milion zarejestrowanych użytkowników, którzy codziennie wydają około 350 tysięcy USD. Liczba miłośników gry rośnie w tempie kilkunastu do kilkudziesięciu procent miesięcznie.
Komentarze (0)