Alibaba mierzy wysoko

| Ciekawostki
Travel Aficionado

Chiński gigant handlu internetowego, Alibaba Group ma zamiar wejść na giełdę i chce pochwalić się rekordowo wysokim debiutem. Z wniosku, który trafił do odpowiednich urzędów wynika, że koncern chce podczas debiutu sprzedać do 368 milionów akcji w cenie 60-66 USD za sztukę. Może to oznaczać, że wartość sprzedanych akcji wyniesie rekordowe 24,3 miliarda USD.

W tej chwili nie wiadomo, kiedy dojdzie do debiutu. Prawdopodobnie będzie miał on miejsce pomiędzy 18 a 26 września. Wszystko zależy od tego, czy i jakie uwagi zgłoszą urzędy regulujące rynek.

Szefowie Alibaby będą w bieżącym tygodniu podróżowali po całym świecie i spotykali się z potencjalnymi inwestorami. Jeśli zainteresowanie zakupem akcji będzie duże, niewykluczone, że cena debiutu przekroczy 66 dolarów za akcję.

Alibaba ma 279 milionów aktywnych użytkowników, którzy co najmniej raz w miesiącu dokonują zakupu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. To czyni firmę bardzo atrakcyjną dla inwestorów zainteresowanych rynkiem mobilnym.

Dotychczas najwyższym w historii debiutem na rynku IT był debiut Facebooka z 2012 roku, kiedy to zebrano 16 miliardów USD. Z kolei w ogóle najwyższym debiutem było wejście na rynek Agricultural Bank of China. W jego przypadku wartość akcji sprzedanych podczas pierwszej oferty wyniosła 22,1 miliarda dolarów.

W ubiegłym roku finansowym, który zakończył się dla Alibaby 31 marca firma odnotowała 3,7 miliarda dolarów zysku. Koncern przynosi zatem większy zysk niż łącznie eBay i Amazon. Rynkowa wartość Amazona wynosi obecnie 160 miliardów USD, a eBaya – 67 miliardów. Jeśli inwestorzy kupią akcje Alibaby po 66 dolarów, będzie to oznaczało, że wyceniają koncern na 163 miliardy.

Alibaba Group debiut giełdowy giełda akcje