Apple - firma skazana na sukces
Firma Apple po raz kolejny udowadnia, że do perfekcji opanowała marketing. Nawet gdy oficjalnie milczy, świat IT, w szczególności prasa, z zapartym tchem czekają, co koncern pokaże podczas dzisiejszej prezentacji. Wszyscy spodziewają się, że będzie to tablet.
Nie tylko jednak media i konkurencyjne firmy oczekują nowego produktu przedsiębiorstwa Jobsa.
Firma konsultingowa Solutions Research Group Consultants Inc. (SRG) przeprowadziła badania, z których wynika, że w USA zainteresowanie tabletem Apple'a jest wyższe, niż zainteresowanie iPhone'em przed premierą tego telefonu.
Aż 63% respondentów odpowiedziało, że jest zainteresowanych tego typu urządzeniem, a 21% stwierdziło, iż jest bardzo zainteresowanych. Badania przeprowadzono na próbie 1200 osób w wieku 12 lat i starszych.
Apple, którego wartość ciągle rośnie i osiągnęła już 50 miliardów dolarów, może powiększyć bazę swoich klientów dzięki tabletowi.
Badania wykazały, że obie płci są równo zainteresowane takim produktem. Średni wiek osób zainteresowanych wynosi 34 lata, jest więc znacząco wyższy od średniego wieku posiadaczy iPodów i iPhone'ów. Aż 58% osób "bardzo zainteresowanych" to ci, którzy ukończyli 30 lat, a 18% to osoby po 50. roku życia.
Niemal połowa spośród "bardzo zainteresowanych" nie posiada iPhone'a ani iPoda, co sugeruje, że tablet znacząco zwiększy liczbę użytkowników sprzętu Apple'a.
Komentarze (4)
krzabr, 27 stycznia 2010, 23:26
"Apple, którego wartość ciągle rośnie i osiągnęła już 50 miliardów dolarów"
Według fizycznego majątku ?
Bo wartość giełdowa tej firmy zbliża się do 200mld$ ....
david_schwalk, 28 stycznia 2010, 00:35
A jeszcze kilka lat temu stało jabłuszko na krawędzi bankructwa, jak dobrze pamiętam...
Rowerowiec, 28 stycznia 2010, 11:17
Wg mnie apple tylko dobrze sie reklamuje. Produkty są wysokiej jakości, ale nie są dość wielozadaniowe, a działanie nie jest intuicyjne. Nawet Ipod jest jakiś dziwny. Nie mozna normalnie przesyłać plików, nie nagrywa filmów do Avi, nie odtwarza Ogg. Z deczka kijowy. Niektóre produkty innych firm są o wiele lepiej przemyślane i o wiele bardziej funkcjonalne. Ifone to tez klapa. O wiele lepsze w porównaniu wypadały modele Samsunga i Sony Ericssona. Po prostu marketing, którego u nas w Polsce nie ma na tyle, aby każdy miał coś z "I" w nazwie.
Mariusz Błoński, 28 stycznia 2010, 11:28
@krzabr: sam Jobs mówił o tych 50 miliardach, a kapitalizacja rynkowa to rzeczywiście już około 200 miliardów.
@david: jakoś w latach 90. stali na skraju bankructwa, wrócił Jobs i ich wyciągnął (przy pomocy MS )