Google zmienia algorytmy wyszukiwania
Google zmienił swoje algorytmy wyszukiwania tak, by wyżej w wynikach znajdowały się witryny korzystające z protokołu HTTPS, a niżej – HTTP. Wyszukiwarka bierze zatem pod uwagę również rodzaj wykorzystywanego połączenia. Witryny bezpieczniejsze, z łączem szyfrowanym, będą oceniane lepiej.
Obecnie zmiana algorytmu ma niewielkie znaczenie. Obecność bądź nie HTTPS jest mniej ważna dla algorytmów Google'a niż inne czynniki. Niewykluczone jednak, że z czasem Google nada temu czynnikowi większą wagę. W ten sposób koncern może zechcieć zmusić właścicieli witryn do używania połączeń szyfrowanych.
Polecają
Komentarze (3)
wilk, 8 sierpnia 2014, 13:09
Trudno tutaj uogólniać do "bezpieczniejsze". Szyfrowanie zapewnia poufność i na tyle, na ile wierzymy w PKI - tożsamość nadawcy. Bezpieczeństwo jest takie, na ile zabezpieczony jest sam serwer i niepodatny na ataki interfejs strony.
Tryptyk, 2 listopada 2014, 20:52
A w tych zmianach google to ciągle się bardzo dużo zmienia. Im najbardziej zależy na tym by strony "dobre" były wysoko a "złe" odpadały z gry.
No i tak stosowali to z https, bo na takim protokole jest więcej poważnych serwisów, więc z dużym prawdopodobieństwem coś z https to jest ważna strona a nie jakiś spamik.
Ostatnio była też aktualizacja Pandy do 4.1 a ja pozycjonuje strony dość dobrze. Mocne linki, bez spamowania, używając podstawowych reguł i nie robiąc nic za co dostaje się po łapkach. Ale po aktualizacji pandy niemal wszystkie pozycje spadły mi o około 10 w dół.
To ja już nie wiem o co chodzi. Teraz kara chyba jest nawet za porządne linki, dużą dywersyfikację stron i anchorów :]
wilk, 3 listopada 2014, 17:41
Https w żaden sposób nie przekłada się na "ważność". Możliwe, że masz mało oryginalny content, wśród sporej konkurencji. Google jak najbardziej powinno dawać po łapach za SEO-spam, scrappery, pozycjonowanie, zaplecza i inne nieuczciwe zagrywki, permanentnie.