Internauci są bezwzględni i niecierpliwi
Badania przeprowadzone przez firmę Nielsen Norman Group wykazały, że w momencie połączenia się z Internetem ludzie stają się bardziej brutalni, samolubni i mniej cierpliwi niż w "realu". Internauci chcą po prostu szybko połączyć się z potrzebną im witryną, zrobić to, co mają do zrobienia, i opuścić witrynę. Większość z nich traktuje wobec tego niechętnie i podejrzliwie wszelkie próby zatrzymania ich na danej stronie czy przykucia większej uwagi.
Internauci coraz częściej osiągają to, czego chcą. Jeszcze w 1999 roku o skutecznym wykonaniu zadania mówiono w 60% przypadków, obecnie odsetek ten wzrósł do 75%. Zdaniem Nielsena, przyczyn takiego wzrostu należy upatrywać w dwóch czynnikach: po pierwsze witryny są lepiej zaprojektowane, po drugie - internauci szybciej przyzwyczajają się do takich witryn i lepiej się na nich poruszają.
Obecnie, gdy ludzie łączą się z Siecią, wiedzą co chcą zrobić i jak to zrobić. Dlatego też są bardzo odporni na wysiłki, mające na celu zwrócenie ich uwagi na coś innego. Internauci zawsze byli dość brutalni, a teraz są jeszcze bardziej. Ludzie mają bardzo mało cierpliwości i chcą szybko dotrzeć do celu. Myślę, że twórcy witryn wciąż tego nie doceniają. Uważają, że ich strona jest wyjątkowa i interesująca, oraz że ludzie będą zadowoleni z tego, co mogą na niej znaleźć - mówi Jakob Nielsen. Tymczasem internautów irytują wszelkie dodatki, mające na celu uczynienie strony bardziej przyjazną. Powodują one bowiem, że witryna dłużej się ładuje.
O tej niecierpliwości mogą świadczyć chociażby zmiany w sposobie przeglądania witryn. Jeszcze w 2004 roku 40% użytkowników wchodziło na strony główne i stamtąd przechodziło głębiej. Obecnie jedynie 25% odwiedza strony główne witryn. Większość najpierw korzysta z wyszukiwarki i z niej przechodzi bezpośrednio do interesujących treści.
Komentarze (3)
waldi888231200, 26 maja 2008, 14:09
Zgadza się internauci mają dość reklam i innych programów zajmujących zbędnie pamięć. 8)
ozeo, 27 maja 2008, 00:35
Stron w internecie jest znacznie więcej niż kiedyś i aby znaleźć interesujące nas informacje trzeba by było przejżeć mase śmieci a na to ludzią po prostu brak czasu ,więc się nauczyli kożystać z sieci efektywnie. Nie wiem co to ma wspólnego z brutalnością czy brakiem cierpliwości.
Gość tymeknafali, 27 maja 2008, 01:04
Bo nie klikają w linki z reklamami?
A gdzie jakieś potwierdzone dowody?
Gorzej gdyby nie wiedzieli.
Jak potrzebuje informacji np. o papugach, to chciałbym znaleźć jakąś strone o papugach a nie stronę Jana Papugi, czy firmy Papuga... itp...