Hakerzy przejęli samochód

| Bezpieczenstwo IT
Wired

Specjaliści ds. bezpieczeństwa, Charlie Miller i Chris Valasek pokazali Andy'emu Greenbergowi z serwisu Wired, że są w stanie przejąć kontrolę nad nowoczesnym samochodem wyposażonym w łączność bezprzewodową. Greenberg prowadził Jeepa Cherokee wyposażonego w technologię Uconnect, wprowadzoną pod koniec 2013 roku.

Miller i Valasek, wyposażeni jedynie w laptop i telefon komórkowy, byli w stanie niemal całkowicie przejąć kontrolę nad pojazdem. Mogli zdalnie nie tylko sterować klimatyzacją, systemem audio-wideo czy szybami. Byli w stanie doprowadzić do wypadku. Nie mieli problemów z odłączeniem napędu, włączeniem hamulców lub ich całkowitym wyłączeniem, a gdy samochód jechał na biegu wstecznym obaj eksperci mogli sterować kierownicą.

Opracowane przez Millera i Valaska oprogramowanie daje im możliwość – w powoli poruszającym się pojeździe - wyłączenia silnika i przejęcia kontroli nad hamulcami. Obaj badacze pracują nad udoskonaleniem narzędzia oddającego im kontrolę nad kierownicą. Obecnie mogą sterować samochodem tylko, gdy jest włączony bieg wsteczny. Ich narzędzia pozwalają też na inwigilację kierowcy, mogą bowiem zdobyć koordynaty samochodowego GPS, mierzyć jego prędkość i zaznaczać na mapie jego kolejne pozycje, by śledzić trasę przejazdu - stwierdził Greenberg.

Na atak może być narażonych nawet 471 000 samochodów z Uconnect. Odpowiednia łata została już przygotowana. Można ją pobrać i zainstalować za pomocą klipsu USB.

Uconnect haker samochód hamulce