Czego nie wiemy o Windows Phone
Podczas gdy w mediach zajmujących się tematyką IT roi się od informacji na temat Windows Phone i opinii o nowym produkcie Microsoftu, znana dziennikarka Mary Jo Foley postanowiła zwrócić uwagę na to, czego o urządzeniu nie wiemy. Wciąż bez odpowiedzi pozostaje sporo pytań.
Foley zauważa, że tak naprawdę nie wiadomo, kiedy będzie można kupić pierwsze urządzenia z nowym systemem. Dotychczas padały tylko enigmatyczne zapowiedzi "przed świętami".
Kolejnym, bardzo ważnym pytaniem, jest czy Windows Phone pozwoli na uruchomienie wielu aplikacji jednocześnie. Microsoft krytykował konkurentów za to, że ich urządzenia nie są wielozadaniowe. Jednak podczas prezentacji Windows Phone ani razu nie wspominano o tym, by jego użytkownik był w stanie uruchomić kilka programów naraz.
Przedstawiciele koncernu z Redmond poinformowali, że system korzysta z Internet Explorera bardziej zaawansowanego, niż jakakolwiek przeglądarka Microsoftu. Nie powiedzieli jednak, co to za wersja. Jak jednak moglibyśmy spodziewać się informacji o przeglądarce, skoro nie udzielono też zasadniczych odpowiedzi dotyczących samego systemu operacyjnego. Foley zauważa, że nie wiemy jak będzie się on nazywał i na jakim jądrze został oparty. Dziennikarka pyta wprost, czy jest to jądro Windows CE 6.0 R3 czy też jakieś starsze lub nowsze?
Wciąż nie wiadomo też które z zapowiadanych przez Microsoft usług z rodziny Live będą standardowo dostarczane wraz z telefonem. Zabrakło też odniesienia się do pogłosek, które mówiły, że klient będzie mógł wybrać pomiędzy "biznesowym" a "konsumenckim" interfejsem użytkownika Windows Phone. Foley przypomina również, że menedżerowie Microsoftu nieoficjalnie zapowiadali, iż nowy system będzie aktualizowany bezprzewodowo i potrafi korzystać z technologii Silverlight. Jednak podczas oficjalnej prezentacji nie wspominano o tym.
W końcu, nie wiemy też, czy w związku z pojawieniem się Windows Phone Microsoft nie zrezygnuje z produkcji odtwarzacza Zune HD, co stanie się z usługą My Phone czy Windows Marketplace for Mobile.
Niewykluczone, że Microsoft celowo nie udzielił dotychczas odpowiedzi na te pytania. Do pojawienia się na rynku pierwszych urządzeń pozostało jeszcze sporo czasu i być może koncern nie chce przedwcześnie ujawniać swojej strategii działania na rynku telefonów komórkowych.
Komentarze (1)
cyberant, 17 lutego 2010, 09:22
Typowy marketingowy chwyt, stosowany nagminnie ostatnimi czasy. Zanim wypuści się produkt, zrobić taką burzę wokół niego, mnóstwo domysłów, pomysłów, domniemań, żeby wytworzyć legendę i nakręcić usera. Mistrzem w tym jest Apple.. ale MS też się tego uczy...
Zawsze z ciekawością czytam takie "newsy" a i tak na koniec zerkam na produkty konkurencji i wybieram to co mi na daną chwilę najbardziej odpowiada, a nie co marketingowcy wciskają.