Chińscy producenci kontra światowi giganci

| Technologia
Xiaomi

Już nie tylko Huawei i Xiaomi, ale i inne mniej znane chińskie marki zagroziły pozycji światowych gigantów na rynku Państwa Środka. Pokonały Samsunga i coraz częściej wkraczają na terytorium zajmowana przez Apple'a. Analitycy przewidują, że w najbliższych latach chińskie marki zdobędą sobie coraz większą popularność wśród konsumentów w Europie, Korei Południowej i USA. Chińscy producenci smartfonów mają pewną istotną przewagę - cenę. Za niższą cenę otrzymuje się podobne korzyści, jakie są obecne w telefonach LG i Samsunga - mówi Shu On Kwok, wydawca AndroidPIT.

W 2015 roku Samsung doświadczył pierwszego spadku swoich udziałów w rynku smartfonów, niewykluczone też, że po raz pierwszy od 13 lat spadły przychody Apple'a. Amerykański koncern utrzymuje wysokie ceny na swoje produkty i przekonuje użytkowników o ich wyjątkowości, chociaż wiele z tego, co oferuje Apple można spotkać też w tańszych telefonach z Androidem.
Jak dowiadujemy się z danych firm IDC oraz Counterpoint Technology, Samsung, największy na świecie producent smartfonów, nie mieści się w pierwszej 5 największych sprzedawców w Chinach. Przychody z rynku Państwa Środka spadły o połowę. Z kolei Apple zanotowało co prawda wzrost, jednak więcej urządzeń sprzedało Huawei.

Wielu mało znanych chińskich producentów sprzedaje dobrej jakości smartfony w cenie poniżej 200 USD. Konsument może więc w cenie high-endowego telefonu Apple'a lub Samsunga kupić 3-4 chińskie urządzenia. Nie oferują one, co prawda takiej wydajności co najlepsze produkty światowych gigantów. Chińscy producenci utrzymują niskie ceny m.in. dzięki temu, że nie wykorzystują najnowszych podzespołów. Używają kości liczących 1-2 lat. Rynek smartfonów nie jest jednak tak innowacyjny jak przed kilkoma laty, zatem różnica technologiczna pomiędzy najnowszymi a nieco starszymi podzespołami jest mniejsza, dzięki czemu konsumenci coraz częściej wybierają nieco tylko słabszy sprzęt, ale za kilkukrotnie niższą cenę.

W Europie obecna jest już znana chińska marka Huawei, z kolei Xiaomi zdobywa rynki Singapuru, Indonezji i Malezji. Poza Państwo Środka zaczyna wychodzić czwarty największy chiński producent, OPPO, który rozpoczął kampanię marketingową w Azji Południowo-Wschodniej.

Xiaomi Huawei OPPO Apple Samsung smartfon Chiny