Microsoft i Yahoo! kontynuują współpracę

| Technologia
jk5854, CC

Microsoft i Yahoo! postanowiły kontynuować współpracę na rynku wyszukiwarek. Zawarta w 2009 roku umowa przewidywała 10-letni okres współpracy, ale po 5 latach każda z firm miała prawo do jej zakończenia lub rozszerzenia o nowe warunki. Koncerny wybrały tę drugą możliwość.

Wprowadzone poprawki dają Yahoo! więcej kontroli nad sposobem wyświetlania wyników wyszukiwania na pecetach i urządzeniach mobilnych. Wcześniej to Microsoft kontrolował, jak Bing prezentuje wyniki wyszukiwania na stronach Yahoo!, a Yahoo! zajmowało się relacjami z reklamodawcami. Teraz przychody z reklam wyświetlanych za pomocą platformy Bing Ads będą w całości należały do Microsoftu, Yahoo! zajmie się swoją własną platformą reklamową Gemini i zwiększy kontrolę nad sposobem wyszukiwania. Utrzymano też zapis przewidujący, że Yahoo! otrzyma część przychodów z reklam wyświetlanych w przeglądarce Bing, gdy użytkownik korzystał z witryny Yahoo!.

Umowa pomiędzy Microsoftem a Yahoo! nie przyniosła większych zmian na rynku wyszukiwania w USA. Google wciąż posiada 64% tego rynku.

Yahoo! Microsoft Bing wyszukiwarka