Superszybki wyjątkowy maglev

| Technologia
Airman 1st Class Randahl J. Jenson

W Bazie Sił Lotniczych Holloman przeprowadzono testy, podczas których 846. Eskadra Testowa pobiła własny rekord prędkości unikatowego systemu maglev. Dzisiaj rozpędziliśmy naszego magleva do największej jak dotychczas prędkości. Poruszał się on z prędkością 1019 km/h. Jeszcze w środę byliśmy w stanie rozpędzić go do 825 km/h, a przed kilku laty osiągaliśmy 820 km/h - mówi podpułkownik Shaw Morgenstern, dowódca eskadry. To wymagało kilku miesięcy przygotowań - dodaje podporucznik Natalia Ocampo, która była odpowiedzialna za nadzór nad całym testem.

Wojskowi użyli maglevu o wyjątkowej konstrukcji. To system saneczkowy, w którym rakietowo napędzane sanki są utrzymywane nad torem testowym za pomocą lewitacji magnetycznej. Magnesy zostały schłodzone do temperatury zaledwie 4 kelwinów, co zapewniło poruszanie się bez oporów ze strony toru. Wykorzystaliśmy ciekły hel do spowodowania, by sanki lewitowały. Maglev pozwala nam na wyeliminowanie większości wibracji. Nasz system pozwala na testowanie w realistycznych warunkach delikatnych komponentów wchodzących w skład uzbrojenia. Robimy pomiary wibracji przy różnych prędkościach, dzięki czemu wiemy, jak wytrzymałe są testowane komponenty - dodaje Morgenstern.

Pomimo, że cały test okazał się sukcesem i 1-tonowe sanki pędziły z olbrzymią prędkością, eksperyment nie przebiegł perfekcyjnie. Pojawiło się kilka niekontrolowanych zmiennych, jednak nie są one czymś, z czym inżynierowie nie potrafiliby sobie poradzić. Planujemy udoskonalić samą konstrukcję sanek. Chcemy sprawdzić lżejsze materiały i zobaczymy, ile będziemy w stanie wycisnąć - stwierdził pułkownik Morgenstern.

Motto 846. Eskadry Testowej brzmi "Go Mach 10".

 

maglev test eskadra