Papieros z rosnącym guzem
W Wielkiej Brytanii na zlecenie Wydziału Zdrowia (Departament of Health, DoH) zrealizowano serię reklam społecznych dotyczących szkodliwości palenia. Gdy bohater zapala papierosa, na drugim jego końcu rośnie guz.
Wg twórców spotu, sięganie po papierosa przypomina rosyjską ruletkę, bo już 15 papierosów dziennie może wywołać mutację, która doprowadzi do rozwoju zmiany nowotworowej.
Na kampanię wydano 2,7 mln funtów. Za tę kwotę sfinansowano reklamy w telewizji, Internecie i na billboardach.
Wiemy, że ludzie nie personalizują zagrożeń związanych z paleniem i nie rozumieją, co dzieje się w ich ciałach. Reklama im to uświadamia - podkreśla prof. Dame Sally Davies z DoH.
Ponieważ akcja ma nie tylko przestraszyć, ale i pomóc, uzależnionym przypomina się o bezpłatnych zestawach do rzucania palenia, o które można poprosić w aptece. Są one finansowane przez National Health System.
Papieros z guzem to pierwsza kampania szokowa od prawie 9 lat, dlatego Davies podkreśla, że jest skierowana głównie do młodych osób, które ze względu na wiek nie miały szans zobaczyć poprzednich spotów czy plakatów.
Komentarze (1)
Krzychu G., 29 grudnia 2012, 20:00
"Reklama im tego nie uświadamia"... Ple, ple... Dennis Leary w "No cure fot cancer" ładnie to określił, czy raczej wyśmiał.
Mały kawałeczek o wiele dłuższego stand-up:
"They want to make warnings on the packs bigger. Yeah. Like the problem is, we just haven't noticed yet."