Blokowanie reklam coraz powszechniejsze
Firmy Adobe i Pagefair infomują, że gwałtowanie rośnie liczba internautów korzystających z oprogramowania do blokowania reklam. Jest już ich niemal 200 milionów.
W ciągu ostatniego roku liczba osób blokujących reklamy wzrosła o 41%. Obecnie w USA blokady stosuje 45 milionów użytkowników, a w Europie - 77 milionów. Całkowita liczba blokujących do 198 milionów na całym świecie. W roku 2010 było to zaledwie 21 milionów.
Eksperci oceniają, że tak powszechne blokowanie oznacza dla właścicieli witryn internetowych globalne zmniejszenie przychodów o około 20 miliardów dolarów.
Interesująco wygląda geograficzny rozkład popularności oprogramowania blokującego. W USA największy odsetek użytkowników blokujących reklamy mieszka w stanie Oregon (16,4%), najmniejszy, bo wynoszący 8,2%, jest zaś w stolicy kraju, Waszyngtonie. W Europie krajem o największym odsetku blokujących reklamy jest Grecja (37,5%), najmniejszy zaś na Słowacji - 8,9%.
Komentarze (9)
Webby, 12 sierpnia 2015, 12:57
Niestety, jezeli ten trend sie utrzyma to mniejsze witryny nie beda mialy szans na przetrwanie. Stanie sie to, co sie stało z drobnymi sprzedawcami, wypartymi przez supermarkety.
Mariusz Błoński, 12 sierpnia 2015, 13:39
Też mi się tak wydaje. Po 1. dużych stać na nowe technologie i omijanie blokad, 2. duzi i tak już opłacają się twórcom takich programów, by ich nie blokowali. Wiele małych witryn padnie. Najwyraźniej internauci chcą większych monopoli w internecie![:)](https://forum.kopalniawiedzy.pl/uploads/emoticons/default_smile.png)
gravisrs, 12 sierpnia 2015, 14:26
Nah, w końcu witryny przestaną przypominać polskie przestrzenie reklamowe wokół większych miast, gdzie bannery zasłaniają wszsytko. Reklama przerzuci się na kontekstową, artykuły/blogi sponsorowane i do sklepów internetowych.
Wolna amerykanka (tak jak w niektórych polskich miastach z szyldami) doprowadziła do irytacji użytkowników, stąd aktywnie zaczęli czyścić przestrzeń którą odbierają. Od paru lat nie da się przeglądać większości polskich portali bez adblocków. Wyskakujące flesze z drzącym japę lektorem, auto-odtwarzające się filmy z podbitym dźwiękiem na maksa, fulscreenowe animacje po których epilepsja gwarantowana, czy po prostu reklamy które pasują do layoutów stron jak pięść do oka - czas posprzątać ten bajzel.
Jajcenty, 12 sierpnia 2015, 14:26
Nie chcą, ale są skutki uboczne nachalności reklam. Dla małych witryn wprowadzenie płatności (np. za możliwość prowadzenia ognistych sporów na KW) może być rozwiązaniem.
Umowa blokujący-reklamujący nosi cechy wymuszenia i powinna być nielegalna.
wilk, 12 sierpnia 2015, 14:31
Nie zapominajmy też, że reklamy najczęściej serwowane są z zewnętrznych serwerów i zwykle jest to aktywna treść. Pomijając kwestie prywatności, że reklama za nami podąża po różnych serwisach, to były przypadki gdy za pomocą reklam serwowane były złośliwe skrypty.
god_of_dump, 14 sierpnia 2015, 11:14
Gość Astro, 14 sierpnia 2015, 11:35
Da, ale ten inteligentny "target" jest zbyt mało znaczący statystycznie. Głupia pani domu potrzebuje głupiej reklamy.![;)](https://forum.kopalniawiedzy.pl/uploads/emoticons/default_wink.png)
To podstawowe tajniki tej branży.![;)](https://forum.kopalniawiedzy.pl/uploads/emoticons/default_wink.png)
Graficznie? Dobry żart.
Tematycznie? Przeciętna Pani Domu sama nie wie, co kupi. ![:D](https://forum.kopalniawiedzy.pl/uploads/emoticons/default_biggrin.png)
god_of_dump, 14 sierpnia 2015, 11:45
Przykładem reklam pasujących (albo choćby w miarę pasująych) graficznie do witryny mogą być przykładowo strony z tzw. memami
więc to nie żart
Gość Astro, 14 sierpnia 2015, 11:53
Raczej żart. W końcu komu to pasuje?![:P](https://forum.kopalniawiedzy.pl/uploads/emoticons/default_tongue.png)
Wczoraj mogłem szukać karimaty. Dziś ona mnie kompletnie nie interesuje.![:D](https://forum.kopalniawiedzy.pl/uploads/emoticons/default_biggrin.png)
Edycja: jak widzę zachęcającą promocję pompki do materaca, to zastanawiam się oczywiście, jak napompuję tę karimatę, którą już mam…![:)](https://forum.kopalniawiedzy.pl/uploads/emoticons/default_smile.png)
Inteligencja, w mniejszości już, ale jednak rządzi.