Intel i Microsoft planują atak na iPada

| Technologia
Lenovo

Jeden z tajwańskich producentów sprzętu elektronicznego twierdzi, że Intel i Microsoft mają zamiar przeprowadzić gwałtowny atak na rynkowe pozycje iPada. Obie firmy ściśle współpracują zarówno ze sobą jak i z producentami sprzętu, a celem tej współpracy jest podbicie rynku tabletów. Ich celem jest spowodowanie, by do połowy przyszłego roku rynkowe udziały iPada spadły z obecnych 70% do poniżej 50%.

Przed końcem bieżącego roku na rynek mają trafić 32 modele tabletów z Windows 8. Ich producentami będą HP, Dell, Lenovo, Acer, Asustek i Toshiba. Szczególnie zainteresowani tymi urządzeniami są Lenovo i Acer. Obie firmy mają zamiar sprzedawać tablety w cenach od poniżej 300 do 1000 dolarów. Najtańsze modele mają być konkurencją dla tabletów z systemem Android, podczas gdy urządzenia wyceniane na więcej niż 300 USD będą konkurowały z iPadem.

Jak zdradza źródło, na które powołuje się serwis Digitimes, Intel liczy przede wszystkim na silną pozycję Lenovo na chińskim rynku tabletów dla biznesu i edukacji. To właśnie tam ma rozegrać się główna batalia walki o rynkowe udziały urządzeń z Windows 8.

tablet Windows 8 iPad Intel Microsoft