SpaceX i NASA to sojusznicy, nie konkurenci

9 marca 2017, 19:25

Kolejne osiągnięcia SpaceX są witane z entuzjazmem przez miłośników tej firmy i przedstawiane jako dowód na jej przewagę nad NASA. Konkurencja pomiędzy przedsiębiorstwem Muska a NASA wydaje się zaostrzać, tym bardziej, że obie organizacje zapowiadają misje na Marsa i podróże wokół Księżyca. Jednak wbrew pozorom nie mamy tutaj do czynienia z konkurencją.

Kwantowe splątanie pomiędzy bilionem atomów a pojedynczym fotonem

7 marca 2017, 07:27

Słynny paradoks Einsteina-Podolskiego-Rosena powraca po ponad 80 latach w nowej odsłonie. Naukowcy z Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego wytworzyli wielowymiarowy stan splątany pomiędzy zbiorem atomów a pojedynczą cząstką światła – fotonem. Co więcej, wytworzone w laboratorium splątanie udało się przechować przez rekordowy czas kilku mikrosekund. Wyniki badań opublikowano w prestiżowym czasopiśmie fizycznym Optica.

NASA i SSL planują wspólną misję na Psyche

3 marca 2017, 11:50

NASA połączyła siły z firmą Space Systems Loral i wspólnie planują misję na asteroidę. W ramach Programu Discovery, którego celem jest lepsze zrozumienie Układu Słonecznego poprzez badanie planet, księżyców i innych obiektów, zdecydowano o przeprowadzeniu w przyszłej dekadzie dwóch misji na asteroidy

Już w przyszłym roku SpaceX wyśle ludzi w pobliże Księżyca

28 lutego 2017, 12:33

Elon Musk poinformował wczoraj, że jego firma SpaceX, wyśle w przyszłym roku dwie osoby w podróż dookoła Księżyca. Jeśli plany te zostaną zrealizowane, będą to pierwsi od niemal 50 lat ludzie, którzy polecą w okolice Srebrnego Globu.