Przez skojarzenia paleontologów Gangnam Style trafiło do nazwy owada z kredy

Alexander Khramov, Gi-Soo Nam

W pobliżu miasta Jinju w Korei Południowej odkryto 6 odcisków muchówek Buccinatormyia gangnami. Łacińska nazwa nawiązuje do tańca Gangnam Style, z którym paleontologom skojarzyło się ułożenie odnóży owada.

Przedstawiciele nowo opisanego gatunku byli przeciętnie 2 razy więksi od współczesnej muchy domowej, a długość ich ssawki wynosiła do 5 mm. Na ciemnym odwłoku tego owada widoczne były 4 pary jaśniejszych plam. Podobny wzór można dziś zobaczyć u upodabniających się do os czy pszczół bzygów.

B. gangnami należy do Zhangsolvidae, wymarłej rodziny owadów z rzędu muchówek. Radziła sobie ona dobrze we wczesnej kredzie, a potem wyginęła z nieznanych powodów.

Autorzy artykułu z Alcheringa: An Australasian Journal of Palaeontology podkreślają, że B. gangnami to pierwszy przedstawiciel rzędu muchówek, znaleziony w dolnokredowej formacji Jinju na Półwyspie Koreańskim. B. gangnami opisano na podstawie 6 okazów; to największa liczba skamieniałości, jaką udokumentowano dla pojedynczego gatunku Zhangsolvidae.

Buccinatormyia gangnami muchówka dolna kreda Półwysep Koreański Jinju Zhangsolvidae