KE: Google może przejąć DoubleClicka

| Technologia

Unia Europejska wyraziła zgodę na przejęcie przez Google\'a firmy DoubleClick. Wyszukiwarkowy gigant zapłacił za nią 3,1 miliarda dolarów i do zakończenia transakcji potrzebował tylko zgody odpowiednich władz.

Google posiada większość rynku internetowej reklamy i istniały obawy, że przejęcie tak dużej firmy jak DoubleClick pozwoli mu na zmonopolizowanie rynku. Jednak już w grudniu amerykańskie władze antymonopolowe uznały, że takiego niebezpieczeństwa nie ma. Komisja Europejska miała czas do 4 kwietnia by wypowiedzieć się w tej sprawie. Od niedawna zaczęto spekulować, że sprawa jest przesądzona na korzyść Google\'a.

Do transakcji z jednej strony próbowali nie dopuścić rywale Google\'a - Yahoo! i Microsoft - a z drugiej obrońcy prywatności. Obie strony uważały, że koncern Page\'a i Brina zyska zbyt duży wpływ na rynek reklamy i będzie mógł zbierać zbyt dużo informacji na temat internautów.

Komisja Europejska stwierdziła, że konkurencja Google\'a jest na tyle silna, że nie istnieje niebezpieczeństwo monopolizacji rynku. W podjęciu takiej decyzji mogło jej pomóc coraz bardziej prawdopodobne przejęcie Yahoo! przez Microsoft.
Komisja stwierdziła jednocześnie, że brała pod uwagę tylko aspekty ekonomiczne i nie rozważała obaw związanych z ochroną prywatności użytkowników Sieci.

DoubleClick jest właścicielem technologii, która pozwala klientom nie tylko umieszczać reklamy w Sieci, ale na bieżąco kontrolować, co się z nimi dzieje.

Google DoubleClick Komisja Europejska