Microsoft chce kupić Yahoo?

| Technologia

Microsoft ma zamiar kupić Yahoo! i oferuje za portal 50 miliardów dolarów. Informacja taka pojawiła się właśnie w mediach i, niezależnie od tego czy jest prawdziwa, świadczy o tym, że koncern z Redmond zaczyna coraz bardziej zdecydowanie konkurować z Google\'m.

Przed kilkoma tygodniami byliśmy świadkami starcia o to, kto kupi firmę DoubleClick, która specjalizuje się w internetowej reklamie. Potyczkę wygrał Google, które postanowiło wydać na transakcję ponad 3 miliardy dolarów. W opinii specjalistów, już cena wywoławcza, wynosząca 2 miliardy USD była zawyżona. Microsoft wycofał się z walki o DoubleClick, mimo iż ma ponaddwukrotnie większe (25 wobec 11 miliardów) zasoby gotówki. Można więc zastanowić się, czy koncern z Redmond rzeczywiście miał zamiar kupować DoubleClick.

Walka na rynku internetowej reklamy trwa nadal. Yahoo ogłosiło przed kilkoma dniami, że za 680 milionów dolarów kupi 80% udziałów w innej firmie reklamowej Right Media.

Zwiększa się też konkurencja pomiędzy Microsoftem a Googlem. Firma Gatesa próbuje zaistnieć na rynku internetowej reklamy, a Google przygotowuje kolejne narzędzia, które stanowią konkurencję wobec pakietu Office Microsoftu.

Jeśli doszłoby do przejęcia Yahoo! przez Microsoft, Google zyskałby potężną konkurencję. Z ostatecznymi wnioskami trzeba jednak poczekać, gdyż informacje o podobnej transakcji pojawiały się już w przeszłości.

Microsoft Yahoo Google