Samica skrajnie zagrożonego nosorożca zareagowała na leczenie

Drew Avery, CC

Czterdziestoletnia Nola, jedna z czterech pozostałych na Ziemi samic nosorożca białego północnego (Ceratotherium simum cottoni), zapadła na zakażenie bakteryjne. Na szczęście podopieczna San Diego Zoo Safari Park wydaje się reagować na antybiotykoterapię.

W zeszłym tygodniu Nola miała katar, zmniejszony apetyt i była senna. Jak podkreśla rzeczniczka zoo Darla Davis, po podaniu leku, samica poczuła się lepiej: zaczęła chodzić i jeść.

Przed podaniem antybiotyków weterynarze upewnili się, że infekcja ma charakter bakteryjny. Z nosa zwierzęcia pobrano wymaz. Lekarze zbadali też krew z ogona.

Davis dodaje, że wśród nosorożców białych północnych, które w niewoli żyją 40-50 lat, Nola jest już seniorką. Z powodu chłodów i choroby (prawdopodobnie zapalenia zatok) przeniesiono ją do bomy. Weterynarze sądzą, że jej spokojne podejście do ich zabiegów jest pokłosiem wielu lat walki z wrastającymi paznokciami.

Warto przypomnieć, że 14 grudnia w San Diego Zoo Safari Park z powodu schorzeń związanych z podeszłym wiekiem zmarł 44-letni samiec Angalifu.

Nola nosorożec biały północny Ceratotherium simum cottoni zakażenie bakteryjne antybiotykoterapia San Diego Zoo Safari Park