Opera z wbudowanym ad-blockerem

| Technologia
Opera

Opera wbudowała w najnowszą wersję swojej przeglądarki oprogramowanie blokujące reklamy. Firma twierdzi, że po uruchomieniu opcji blokowania strony ładują się o 90% szybciej. Co więcej, przeglądarka działa o 40% szybciej w porównaniu z wersją, w której zastosowano wewnętrzne ad-blockery. Jest to możliwe dzięki temu, że blokowanie reklam dobywa się na poziomie silnika przeglądarki, gdzie program może w pełni kontrolować proces ładowania się stron.

Reklamy napędzają internet. Dzięki nim wiele usług jest bezpłatnych. Jednak, jak pokazały nasze badania, wiele witryn ładuje się znacznie wolniej z powodu wyświetlanych tam reklam. Nie akceptujemy takiego stanu rzeczy - mówi Krystian Kolondra z Opery.
Zastosowany przez Operę mechanizm blokujący można łatwo włączyć i wyłączyć. Ponadto został on wyposażony w funkcję monitorującą, która informuje deweloperów i wydawców reklam, jak bardzo wpływają one na ładowanie się witryn. Użytkownicy mogą zaś sprawdzać, ile reklam zostało zablokowanych w ciągu dnia czy tygodnia.

Opera to piąta przeglądarka pod względem popularności. Na co dzień używa jej 60 milionów osób.

Opera przeglądarka reklama blokowanie ad-blocker