Sophos uniemożliwił logowanie się do Windows
Niektórzy użytkownicy Windows 7 SP1 nie mogą zalogować się do swoich komputerów. Przyczyną problemów był błąd w oprogramowaniu antywirusowym firmy Sophos. Przedsiębiorstwo poinformowało, że błędnie oznaczyło plik winlogon.exe jako wirusa. Użytkownicy Sophos Enterprise Console, Sophos Home i Sophos Central otrzymywali komunikat Wykryto wirusa/spyware Troj/RarFli-CT w C:\Windows\System32\winlogon.exe. Usunięcie nie jest możliwe.
Błąd pojawił się po aktualizacji oprogramowania Sophosa w ostanią niedzielę. Jeszcze tego samego dnia, po otrzymaniu informacji o problemach, Sophos opublikował kolejną poprawkę, która poprawiła błąd. Przedsiębiorstwo prowadzi śledztwo, mające sprawdzić, jak wiele osób ucierpiało oraz opublikowało poradę dla tych, którzy wciąż nie zaktualizowali oprogramowania. Największy problem mają ci użytkownicy, którym oprogramowanie antywirusowe nie pozwala zalogować się do systemu. Podczas próby logowania widzą oni czarny ekran. Problem ograniczony jest do użytkowników 32-bitowej edycji Windows 7 SP1, a Sophos zapewnia, że nie ucierpieli ani użytkownicy innych edycji Windows, ani innych systemów operacyjnych.
Użytkownicy, którzy nie mogą zalogować się do systemu, powinni uruchomić komputer w trybie bezpiecznym i wyłączyć automatyczny start oprogramowania Sophos.
Komentarze (0)