Ile będzie kosztował Surface?
W miarę zbliżania się premiery microsoftowego tabletu Surface, którą zapowiedziano na 26 października, pojawia się coraz więcej plotek na temat jego przewidywanej ceny. Paul Thurrott, znany bloger specjalizujący się w zagadnieniach związanych z platformą Windows twierdzi, że koncern z Redmond wyceni Surface’a RT podobnie, jak Apple wycenia iPada. Oznaczałoby to, że w zależności od konfiguracji tablet Microsoftu będzie kosztował od 499 do 829 dolarów.
Jednak serwis Engadget zdobył informację, z których wynika, że Surface ma konkurować bezpośrednio z tabletem Nexus 7. To oznaczałoby, że urządzenie będzie kosztowało 199 USD. Przy takiej cenie Microsoft traciłby na każdym sprzedanym tablecie. Koncern, który ma olbrzymie zasoby gotówki i pozostał znacznie w tyle za konkurencją, mógłby się zdecydować na taki ruch. Jednak strategia, która sprawdza się w konsolach - bo użytkownik kupuje do nich gry, gadżety, korzysta z płatnych serwisów umożliwiających online’ową rozgrywkę - nie musi być skuteczna w przypadku tabletu.
Komentarze (1)
sig, 14 sierpnia 2012, 22:06
Co prawda sam sobie płacił za "okienka" nie będzie, ale tak nisko z ceną raczej nie zejdzie (to wciąż firma zarobkowa i ma przynosić zysk). Chociaż moim zdaniem żeby odnieść sukces musiał by być tańszy od i-szpana, a to ze względu na brak "zatwardziałych wyznawców którzy i tak go kupią niezależnie od ceny", jako "nowy" na tym rynku musi najpierw zdobyć grupę klientów zadowolonych z swoiego nabytku na tyle żeby kupić kolejne wersje. No chyba że w cenie Apple-a będzie urządzenie bardziej zaawansowane np z fizyczną klawiaturą w komplecie. Tak więc obstawiam że będzie pomiędzy podanymi cenami.
ps no chyba że liczą na wpływy z płatnych aplikacji w e-MS-sklepie (takowy ma być w win8), część ich ceny na pewno zostanie w Microsofcie. Pytanie czy będzie ich dość żeby różnica w cenie produkcji i sprzedaży się zwróciła. Ew okaże się że w jego przypadku instalacja programów w zasadzie tylko przez ten sklep jak to u APPLE-a jest. Wtedy być może mogli by sobie pozwolić na sprzedaż poniżej kosztów produkcji.