Model S bije rekordy bezpieczeństwa
Model S produkcji Tesla Motors uzyskał najwyższe możliwe oceny bezpieczeństwa przyznawane przez amerykańską NHTSA (Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Transportu Drogowego). Pojazd otrzymał 5 gwiazdek zarówno w ocenie ogólnej, jak i w każdej z ocen cząstkowych. Co więcej, jak informuje sama Tesla, pojazd pobił amerykański rekord bezpieczeństwa. W przesłanych firmie dokumentach stwierdzono bowiem, że łączna ocena wyniosła 5,4 punktu. Jako, że NHTSA przyznaje maksymalnie 5 gwiazdek, tyle właśnie otrzymał Model S.
W relacji prasowej Tesli znalazła się też interesująca infomacja. Podczas badania wytrzymałości dachu Model S maszyna testowa zepsuła się przy wartości powyżej 4G. Jako, że Model S doprowadził do awarii maszyny testowej, dokładna wytrzymałość dachu nie jest znana, ale uzyskany wynik oznacza, że na dachu naszego samochodu można postawić cztery inne w pełni załadowane pojazdy Model S i dach nie ulegnie zgnieceniu.
Tesla przyznaje, że możliwe jest takie przygotowanie samochodu, by dobrze przeszedł konkretne testy. Firma zapewnia jednak, że nie przygotowywała Model S pod kątem testowania przez NHTSA, a pod kątem ogólnego bezpieczeństwa. Firma sama prowadziła testy pojazdu i ulepszała go tak, by samochód otrzymał co najmniej 5 gwiazdek niezależnie od sposobu przeprowadzania testu.
Obecnie samochody tej firmy kupują przede wszystkim młodzi, zamożni mężczyźni. Ta grupa klientów odróżnia Teslę od innych producentów samochodów elektrycznych. Dobre wyniki testów bezpieczeństwa może przekonać do jej pojazdów inne grupy klientów.
Komentarze (3)
radar, 21 sierpnia 2013, 07:52
Dość krótki dach o kształcie wycinka koła, do tego niskie i ogólnie małe okna boczne to i wytrzymałość dachu wysoka.
Swoją drogą bardziej interesowałoby mnie jak to się przelicza np. na maksymalną prędkość uderzenia dachem w drzewo.
pogo, 21 sierpnia 2013, 09:05
hmm... maksymalna prędkość uderzenia dachem o drzewo w tym samochodzie wynosi teoretycznie 209km/h (w najmocniejszej wersji, przy założeniu, że nikt nie pomagał osiągnąć większej prędkości). Ale trzeba doliczyć, że różne opory podczas wypadku doprowadzą do spowolnienia pojazdu, więc pewnie realnie będzie to ok 180km/h...
A co zostanie z tego samochodu po takim uderzeniu, to już zupełnie inna bajka
radar, 21 sierpnia 2013, 09:26
HA... HA...
Wracając jednak do kontekstu bezpieczeństwa i wytrzymałości dachu to pewnie i tak okazałoby się, że można postawić 4+ auta, ale przy uderzeniu 70 km/h dachem w słup autko się złoży jak kanapka.
Swoją drogą te wszystkie testy bezpieczeństwa to i tak pic na wodę... ciągle mam przed oczami reklamę new beetla, która wisi na bilbordzie koło mojego domu i to:
To też jest sprzedawane u nas: