1800 km na pojedynczym ładowaniu
Izraelska firma Phinergy i kanadyjski producent aluminium Alcoa połączyli siły i wyprodukowali akumulatory, dzięki którym elektryczny samochód przejechał niemal 1800 kilometrów pomiędzy poszczególnymi ładowaniami.
Nowa technologia, będąca połączeniem akumulatorów aluminiowo-powietrznych i litowo-jonowych, została przetestowana na torze Circuit Gilles-Villeneuve, po którym jeździł samochód Fiat 500e.
Część aluminiowo-powietrzna służy do wydłużenia trasy pojazdu. „Na co dzień akumulator litowo-jonowy pozwala na przejechanie 30-60 kilometrów. System aluminiowo-powietrzny włącza się, gdy litowo-jonowy wyczerpie baterię” - powiedzieli przedstawiciele Phinergy. Pojedynczy akumulator aluminiowo-powietrzny korzysta z 50 aluminiowych płyt, z których każda zapewnia energię na około 30 kilometrów.
Akumulatory aluminiowo-powietrzne korzystają z elektrod, które pobierają tlen z otoczenia. W obecności wody, działającej jak katalizator, zachodzi dostarczająca reakcja pomiędzy aluminium i tlenem. Ponowne ładowanie akumulatora polega na dolaniu wody z kranu. Aluminium w akumulatorze powoli się zużywa, więc mniej więcej raz w roku akumulator trzeba wymienić na nowy. Stary zostanie poddany recyklingowi.
Komentarze (2)
radar, 10 czerwca 2014, 14:38
W zeszłym roku przejeżdżali 1600:
http://www.samochodyelektryczne.org/phinergy_demonstruje_baterie_aluminiowo-powietrzna_w_ev.htm
Ciekawe ile jeszcze lat potrwa "wdrażanie"?
EDIT: no, no: http://www.hybridcars.com/renault-nissan-to-use-phinergys-aluminum-air-battery/
faramir, 10 czerwca 2014, 17:56
Gdy byłem mały (może z 20 lat temu) to myślałem o tym, że byłoby super, gdyby motor działał na wodę - dolać wodę i jechać...