Kobieta zmienną jest... jej but też
Chyba nikt nie wątpi, że kobieta zmienną jest. Co ciekawe jednak, niestabilność ta dotyczy nie tylko humoru czy upodobań, lecz nawet... zmian postawy i kształtu stopy w zależności od etapu cyklu miesięcznego. Starając się uwzględnić sekrety budowy kobiecego ciała, firma ASICS wyprodukowała buty zaprojektowane z myślą o paniach i cyklicznych zmianach zachodzących w ich ciałach.
Nowy model superobuwia, nazwany Kayano 16, jest reklamowany jako pierwszy w historii prawdziwie dostosowany do wymagań płci pięknej. Jak twierdzą przedstawiciele producenta, dzięki unikalnym cechom konstrukcyjnym zapewnia on poprawę efektywności chodu oraz stabilizuje struktury zaangażowane w poruszanie kończynami dolnymi.
Przyczyną charakterystycznych zmian w funkcjonowaniu stóp u pań są estrogeny. Jak wykazały badania przeprowadzone na zlecenie ASICS, hormony te posiadają zdolność do rozluźniania elementów tkanki łącznej m.in. w obrębie stóp. Ich aktywność prowadzi w związku z tym do osłabienia oparcia dla elementów układu ruchu i zwiększenia ryzyka urazu. Na szczęście dzięki specjalnie zaprojektowanym wzmocnieniom oraz żelowym wstawkom w kluczowych miejscach podeszwy Kayano 16 mają rzekomo stabilizować stopę i chronić panie przed kontuzjami, lecz jednocześnie nie utrudniać biegania na pozostałych etapach cyklu miesięcznego.
Przez wiele lat kobiety uprawiające sport zostawały nieco na lodzie, ponieważ obuwie było projektowane z myślą o mężczyznach, opisuje Simon Bartold, badacz z University of Melbourne zaangażowany w opracowanie nowego typu butów. Jest to dość ciekawe, ponieważ za ostatnim razem, gdy prowadziliśmy obliczenia, biegaczek było w rzeczywistości więcej niż biegaczy. Wygląda więc na to, że panie doczekały się wreszcie należnej sobie uwagi.
Komentarze (5)
mymy, 13 lutego 2010, 22:40
jak na początku przeczytałem o rozluźniających estrogenach od razu sobie pomyślałem że buty je wydzielają Na szczęście nie.
BTW - ciekawi mnie co teraz ludzie wymyślają.
mikroos, 13 lutego 2010, 22:44
A propos butów dla pań: http://www.youtube.com/watch?v=qCHKXICefFw
btw Wyglądu pani nie oceniam, ale wkurza mnie, że w Polsce taka reklama zostałaby zaraz okrzyczana jako półpornograficzna i nieobyczajna.
czesiu, 15 lutego 2010, 13:29
Ciekawe jak takie reklamy mają się do faktu że w badaniach stwierdzono (na populacji męskiej) "po obejrzeniu 20 reklam faceci pamiętali typki, ale nie pamiętali czego dotyczyły reklamy"...
mikroos, 15 lutego 2010, 19:52
Pewnie tak się mają, że faceci oceniają wygląd panienki, a kobiety stwierdzają "ja też chcę takie buty" Przynajmniej większość znajomych mi kobiet na 90% by tak zareagowała.
czesiu, 15 lutego 2010, 20:16
To by tłumaczyło, czemu w czasopismach dla kobiet jest jeszcze więcej półnagich kobiet niż w czasopismach dla mężczyzn