Nieszczęśliwi szybciej odpowiadają na e-maile

| Psychologia
7rains, sxc.hu

Wg inżynierów z firmy Contactually, w porównaniu do bardziej zadowolonych respondentów, nieszczęśliwi ludzie szybciej odpisują na maile.

Amerykanie przeanalizowali 100 mln rozmów emailowych. Sporządziwszy listy sugerujących nastawienie słów-kluczy, przystąpiono do określania proporcji wyrazów o pozytywnym i negatywnym znaczeniu.

Okazało się, że w ciągu 24 godz. na maile odpowiadało 64% nieszczęśliwych badanych i zaledwie 47% nastawionych pozytywnie.

Jeff Carbonella, dyrektor ds. technologii w Contactually, podkreśla, że nie wiadomo, czemu optymiści wolniej wywiązują się ze swoich emailowych obowiązków. Niewykluczone, że osoby z negatywnym nastawieniem są generalnie bardziej aktywne internetowo. To w pewnym sensie wyjaśniałoby trolling.

Zaobserwowanego zjawiska nie da się wyjaśnić lakonicznością, a zatem łatwością udzielania negatywnych odpowiedzi, bo tytuły maili nieszczęśliwców składały się średnio z 23, a zadowolonych jednostek z 25 znaków. Wszystko wskazuje więc na to, że wyrażając emocje o znaku ujemnym, ludzie się raczej nie ograniczali.

e-mail odpowiadanie pesymista nastawienie zadowolony Contactually Jeff Carbonella