Mobilne aplikacje zdominowane przez gigantów
Indywidualny programista ma niewielkie szanse na dorobienie się fortuny dzięki pisaniu aplikacji na urządzenia mobilne. Ich rynek jest bowiem zdominowany przez kilku gigantów, a użytkownicy niechętnie pobierają nowe oprogramowanie.
ComScore opublikowało U.S. Mobile App Raport, z którego dowiadujemy się, że 9 na 10 najpopularniejszych w USA aplikacji zostało stworzonych przez Facebooka, Google'a, Apple'a, Yahoo, Amazona i eBay. Później sytuacja wygląda co prawda nieco lepiej, ale nie różowo. Wspomniane firmy są twórcami 16 z 25 i 24 z 50 najpopularniejszych aplikacji mobilnych.
Z danych ComScore dowiadujemy się też, że aż 65,5% użytkowników smartfonów nie pobiera żadnych nowych aplikacji. Za to 7% osób pobiera ich tak wiele, że stanowi to połowę wszystkich ściąganych programów.
Przyczyny tej niechęci do pobierania nowych aplikacji nie są znane. Można tylko przypuszczać, że obsługa sklepów z aplikacjami jest zbyt nużąca, użytkownikom nie chce się przebijać przez tysiące podobnych programów, a czasy, w których smartfony były nowinka i chętnie z nimi eksperymentowano, dawno już minęły. Najwyraźniej też użytkownikom wystarczają programy domyślnie zainstalowane w telefonach, gdyż aż 7 z 8 minut spędzanych ze smartfonem w dłoni to czas spożytkowany na używanie aplikacji. Jednocześnie użytkownicy smartfonów są bardzo wierni swojemu ulubionemu programowi. Użytkownicy spędzają z nim średnio 42% czasu przeznaczonego na używanie aplikacji.
Komentarze (2)
GODsaveTHEcat, 25 sierpnia 2014, 19:01
Nie jest tak źle w świecie aplikacji. Może te 50 czy 100 najbardziej popularnych należy do dużych koncernów, ale jest też multum aplikacji od mniejszych wydawców z kilkoma tysiącami użytkowników. Podejrzewam też, że duża część z tych "najbardziej popularnych" aplikacji to aplikacje preinstalowane przez producenta których nie da się wywalić (bez roota i złamania zasad gwarancji). Gdy już się raz skonfiguruje telefon i znajdzie aplikacje które nam odpowiadają to się ich zazwyczaj trzyma chyba, że wydawca wprowadzi jakieś znaczące zmiany (albo apka się wysypie). Prosta zasada jak coś się sprawdza to się tego nie wymienia.
Tolo, 29 sierpnia 2014, 00:28
Durze firmy dominują rynek bo pakują kasę w reklamę. Ale to już jest produkt inwestycyjny.