Śpiewanie ułatwia naukę języków obcych

| Psychologia
visual.dichotomy, CC

Naukowcy z Uniwersytetu w Edynburgu zauważyli, że dorośli, którzy na minikursie "odśpiewywali" wyśpiewane węgierskie krótkie zdania, o wiele lepiej radzili sobie potem z ich odtwarzaniem.

Katie Overy, Fernanda Ferreira i Karen Ludke zebrały grupę 60 dorosłych. Ochotnicy, którzy mieli dokładnie powtarzać zasłyszane zdania, trafiali do jednej z 3 grup: jednej odtwarzano normalnie artykułowane słowa, drugiej wyrazy wypowiadane rytmicznie, a trzeciej ich wersję śpiewaną. Po 15 min nauki badani wzięli udział w testach językowych.

Okazało się, że członkowie 3. grupy wypadali znacząco lepiej w 2 testach wymagających przypomnienia i wypowiedzenia fraz. Autorki artykułu z pisma Memory and Cognition stwierdziły także, że te same osoby zdobywały więcej punktów w testach pamięci długotrwałej.

Co istotne, podczas "egzaminów" ochotnicy nie wyśpiewywali przypominanych słów. Panie podkreślają, że różnic w wynikach nie da się wyjaśnić wiekiem, płcią, nastrojem, możliwościami w zakresie fonologicznej pamięci roboczej czy zdolnościami i treningiem muzycznym.

śpiewanie śpiew język obcy nauka Katie Overy Fernanda Ferreira Karen Ludke