© NASA

Księżyc miał w przeszłości atmosferę

6 października 2017, 14:43

Najnowsze wyliczenia przeprowadzone przez naukowców z NASA wykazały, że Księżyc posiadał w przeszłości atmosferę. Srebrny Glob był nią otoczony 3-4 miliardy lat temu w czasach swojej największej aktywności wulkanicznej. Ilość gazów wyrzucanych przez wulkany była wówczas większa niż ilość uciekająca w przestrzeń kosmiczną, więc Księżyc był nimi otoczony.

To pył, a nie megastruktura Obcych

6 października 2017, 10:47

Dziwne, zachodzące w dużych odstępach czasowych spadki jasności gwiazdy Tabby, znanej oficjalnie jako KIC 8462852, można częściowo wytłumaczyć obecnością pyłu, a nie megastruktury zbudowanej przez obcych.

Start Teleskopu Webba przesunięty na rok 2019

5 października 2017, 13:04

Wystrzelenie Teleskopu Kosmicznego Jamesa Webba jest planowane na okres pomiędzy marcem a czerwcem 2019 roku. Do niedawna planowano, że teleskop zostanie wystrzelony w październiku 2018 roku.

Prace nad DUNE, nowym wykrywaczem neutrin, posuwają się do przodu

22 września 2017, 12:44

Wielka Brytania zgodziła się na współfinansowanie wielkiego wykrywacza cząstek, który zostanie zbudowany w USA. Rząd Wielkiej Brytanii przeznaczy 65 milionów funtów (ok. 88 milionów USD) na Deep Underground Neutrion Experiment (DUNE), który powstanie w nieczynnej kopalni złota w Lead w Południowej Dakocie

Oscylujące fale grawitacyjne rozwiązaniem zagadki budowy wszechświata?

22 września 2017, 11:56

W danych z odkrytych w ubiegłym roku fal grawitacyjnych znaleziono dowody, że oscylują one pomiędzy formami nazwanymi „g” oraz „f”. Fizycy wyjaśniają, że fenomen ten jest podobny do oscylacji neutrin, które przybierają formy elektronową, taonową i mionową.

Niezwykły obiekt w Układzie Słonecznym, asteroida podwójna i kometa w jednym

21 września 2017, 12:20

W Układzie Słonecznym zaobserwowano niezwykły obiekt znajdujący się w pasie asteroid pomiędzy Marsem a Jowiszem. Składa się on z dwóch krążących wokół siebie asteroid wykazujących cechy komet, w tym jasną komę i długi warkocz.

Artystyczna wizja wybuchu 2006gy© NASA

Potwierdzili hipotezę dotyczącą niezwykłej jasności nowych

20 września 2017, 12:23

W 2014 roku astronomowie z Columbia University stworzyli hipotezę wyjaśniającą niezwykłą jasność niektórych wybuchów we wszechświecie. Teraz w Nature Astronomy opublikowano wyniki badań potwierdzających tę hipotezę.

Jutro Cassini spłonie w atmosferze Saturna