Niefortunne hasło reklamowe ministerstwa
Brazylijskie Ministerstwo Zdrowia zrezygnowało z kampanii reklamowej opatrzonej hasłem "Jestem szczęśliwa, będąc prostytutką". Akcja miała być częścią szerszego programu edukacyjnego dotyczącego chorób przenoszonych drogą płciową. Urzędnikom zależało też na wyeliminowaniu uprzedzeń wobec przedstawicielek najstarszego zawodu świata.
Krytycy podkreślali, że wybrane hasło gloryfikowało prostytucję. W rozmowie z mediami minister Alexandre Padilha oświadczył, że nigdy nie popierał reklamy. "Wg mnie, ministerstwo nie powinno być źródłem takiego przekazu". Kampania była testowana na witrynie ministerstwa, ale to nie oznacza, że miała zostać upubliczniona.
Planując akcję antyweneryczną, zdecydowano się na o wiele bezpieczniejsze hasło "Korzystanie z prezerwatyw to nie wstyd". Choć kwestię prostytucji odsunięto chwilowo na dalszy plan, państwo będzie musiało się zmierzyć z tym problemem. Statystyki wskazują bowiem na nasilenie seksturystyki w ostatnich latach. Dodatkowo przez trudną sytuację ekonomiczną chłopcy i dziewczęta zaczynają się prostytuować w bardzo młodym wieku.
Komentarze (0)