Google dołączy adblockera do Chrome'a?
The Wall Street Journal twierdzi, że Google planuje dodać adblocker do przeglądarki Chrome. Czyżby największa platforma reklamowa na świecie miała zamiar blokować reklamy, jej główne źródło przychodów? Taki ruch tylko pozornie wydaje się bez sensu. Adblocker, który prawdopodobnie będzie domyślnie włączony, ma blokować niektóre typy reklam. Takie, na które użytkownicy najbardziej się skarżą. Oczywiście możemy się domyślić, że żadne reklamy Google'a nie będą blokowane.
Blokowane będą te reklamy, które ostatnio zostały określone jako nieakceptowalne przez Coalition for Better Ads. Google oczywiście jest członkiem tej organizacji. Jej celem jest opracowanie standardów dla reklam w internecie.
Jeśli dobrze zastanowimy się nad działaniem Google'a zauważymy, że jest to ze strony koncernu ruch obronny. Gigant wcale nie ma zamiaru oczyścić reklam z internetu. Wręcz przeciwnie. W jego interesie jest, byśmy jak najwięcej reklam wyświetlali. Najlepiej reklam serwowanych przez Google'a. Dlatego też z jego punktu widzenia bardzo dobrym pomysłem jest dołączenie adblockera do najpopularniejszej obecnie przeglądarki na świecie, Chrome'a.
Z jednej strony za jego pośrednictwem będzie można wyeliminować reklamy konkurencji, z drugiej zaś narzucić wypracowane przez Coalition for Better Ads standardy. Dzięki temu jest nadzieja, że użytkownicy nie będą instalowali innych bardziej skutecznych adblockerów, które mogłyby blokować również i reklamy Google'a. W ostatnim czasie popularność tego typu narzędzi gwałtownie wzrosła i niektórzy oceniają, że np. w Stanach Zjednoczonych, w końcu najważniejszym światowym rynku, używa ich nawet 26% internautów. Dla serwisów serwujących reklamy, w tym Google'a, oznacza to olbrzymie straty potencjalnych przychodów. Google, który w ubiegłym roku uzyskał z reklam ponad 60 miliardów USD przychodów, traci przez adblockery okazję do zarobienia kolejnych miliardów. Dlatego też najwyraźniej próbuje wpłynąć na rynek adblockerów. Tym bardziej, że pojawiają się coraz bardziej skuteczne technologie blokowania reklam.
Komentarze (3)
Jajcenty, 20 kwietnia 2017, 12:52
To trochę naciągane. Blokerów używają osoby negatywnie nastawione do reklam. Założenie, że nie klikają bo nie widzą jest błędne. Chyba że płacimy Googlowi za wyświetlenie, w takim przypadku straty są.
Po serii komunikatów o niejasnych praktykach adblocka, zmieniłem blockera. Okazuje się, ze są wystarczająco dobre alternatywy, polecam też disable HTML5 autoplay - świat jest cichszy
Mariusz Błoński, 20 kwietnia 2017, 13:07
Ja tam niejednokrotnie przypadkiem kliknąłem w reklamę. Kilkadziesiąt milionów takich Mariuszów i kasa leci.
thikim, 20 kwietnia 2017, 18:12
Pisałem już nie raz o tym cholerstwie co jak chcę kliknąć to akurat przesuwa linki i obrazki i człowiek klika w coś innego. Dobrze byłoby się tego pozbyć.