Użytkownik coraz cenniejszy
Użytkownicy Facebooka generują dla firmy olbrzymie i wciąż rosnące przychody. Witryna eMarketer, która zajmuje się badaniem rynku, informuje, że w roku 2015 Facebook na każdym użytkowniku zarobił o 20% więcej niż rok wcześniej. Przychody z reklamy zapewniają Facebookowi już 12,46 USD rocznie od każdego użytkownika. Przed rokiem było to 10,03 USD, a analitycy przewidują, że w roku 2017 kwota ta wzrośnie do 17,50 USD.
Równie dobrze radzi sobie Twitter, który obecnie na jednym użytkowniku zarabia w ciągu roku 7,75 USD. Rok temu użytkownik przynosił Twitterowi 5,48 USD przychodu, a prognozy na rok 2017 mówią o kwocie 12,56 USD.
Oczywiście nie każdy użytkownik jest tak samo wartościowy. Najwięcej pieniędzy zapewniają serwisom społecznościowym mieszkańcy USA. W przypadku Facebooka obywatele innych krajów przynoszą średnio 7,71 USD przychodu. Tymczasem wpływy zapewniane przez Amerykanina to średnio 48,76 USD. Na Twitterze liczby te to, odpowiednio, 3,51 i 24,48 dolarów.
Serwisy społecznościowe zarabiają na reklamach. Ich olbrzymia popularność powoduje, że reklamodawcy chętnie umieszczają tam swoje ogłoszenie i słono za nie płacą. Z drugiej strony same serwisy wciąż opracowują nowe usługi, wciąż więc pojawiają się nowe miejsca, w których można umieścić reklamę. Serwisy społecznościowe to dla reklamodawców świetne miejsce do prezentowania swoich produktów. Posiadają olbrzymią ilość danych o użytkownikach, reklama może więc być mocno spersonalizowana i bardziej skuteczna. Facebook czy Twitter są tym bardziej cenne, że zanikają tradycyjne kanały reklamowe. Kurczy się rynek prasy drukowanej, mniej czasu spędzamy przed telewizorami, a więcej przed ekranem komputera. I coraz częściej jest to czas poświęcany na przeglądanie serwisów społecznościowych.
Komentarze (0)